جواد محمودی روز سه شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات دامداران و مرغداران شهرستان میانه گفت: در سال گذشته تمام اعتبارات بخش مکانیزاسیون را جذب و پرداخت تسهیلات را با نرخ سود 15 درصد انجام دادیم.
وی نرخ سود امسال در بخش مکانیزاسیون را 18 درصد اعلام و افزود: بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات با نرخ 15 درصد را ادامه خواهد داد تا مکانیزاسیون کشاورزی توسعه یابد.
محمودی با اشاره به بررسی و مساعدت برای رفع مشکلات دامداران و مرغداران شهرستان اظهار کرد: در بحث پرداخت مطالبات جزئی و تمدید بدهی تولید کنندگان تفاهم هایی حاصل شد تا بدهکاران بتوانند به چرخه اقتصاد بازگشته و با توسعه و رونق اقتصادی به پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: از سوی مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگان مجلس، دیگر مباحث تولید از جمله نرخ سود تسهیلات، نرخ و قیمت نهاده ها و بازار فروش که مربوط به بانک کشاورزی نمی شود، پیگیری خواهد شد.
محمودی پروژه های آبیاری تحت فشار سد آیدوغموش را از اولویت های بانک کشاورزی برشمرد و گفت: برخی از این پروژه ها در سال گذشته به مرحله اجرا رسیده و شاهد اجرایی شدن بیش از 9 هزار هکتار آبیاری تحت فشار خواهیم بود که برای اجرای هر هکتار 100 میلیون ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده و بقیه به صورت بلاعوض از سوی دولت پرداخت می شود.
مدیرعامل شعب بانک کشاورزی استان استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک برای ایجاد طرح های گلخانه ای را از دیگر سیاست های بانک کشاورزی عنوان کرد و افزود: با توجه به خسارت های وارده در تولید گندم سال جاری، سعی در واریز غرامت به کشاورزان در اسرع وقت داریم تا کمک حال آنان در جهت ادامه تولید باشد.
محمودی به اجرایی شدن بخشودگی سود تسهیلات و وجه التزام از سوی بانک در سال گذشته برای تسهیلات زیر یک میلیارد ریال و تعیین تکلیف تسهیلات بیش از 9 هزار نفر اشاره کرد و گفت: امسال 260 میلیارد ریال اعتبار داده شده شامل تسهیلات زیر 250 میلیون ریال در بخش مسکن روستایی و کشاورزی می باشد که افراد مشمول فقط اصل پول را واریز و دولت نیز سود تسهیلات را تقبل نمود.
مدیر عامل بانک کشاورزی استان از اعطای تسهیلات 200 میلیارد ریالی برای احداث گاوداری 6 هزار راسی در شهرستان میانه خبر داد و گفت: به محض آماده شدن زمین و تهیه مدارک لازم جهت احداث، بانک کشاورزی به پرداخت تسهیلات اقدام می کند.
خبرنگار: زهره غلامی ** انتشار: رستگار
7231/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.