به گزارش ایرنا، حمید شکری روز سه شنبه در جلسه ای با مدیر عامل شعب بانک ملت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در سایت بهین یاب 21 طرح صنعتی و کشاورزی به ثبت رسیده و تا به حال برای دو طرح به میزان 9 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: برای 13 طرح دیگر که مشکلی نداشته و فقط نیاز به سرمایه در گردش دارند، تسهیلات پرداخت می شود.
فرماندار میانه سهم استان از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات کل کشور برای واحدهای تولیدی و صنعتی را 7 هزار و 500 میلیارد ریال و سهم شهرستان میانه را 600 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این سهم مدام در حال کاهش بوده که نشان از ضعف کارگروه استانی است.
شکری خواستار توجه ویژه استان به شهرستان میانه در جهت پرداخت تسهیلات شد و خاطر نشان کرد: شهرستان میانه در راستای توسعه پایدار نیاز به رونق و افزایش تولید دارد.
مدیرعامل شعب بانک ملت استان نیز در این جلسه با بیان اینکه اقتصاد کشور به طور کامل بانک محور می باشد،گفت: 90درصد نقدینگی جامعه در بانک هاست.
علی آریانا افزود: 80 درصد نیاز نقدینگی واحدها در تمامی بخش های اقتصادی توسط بانک ها تامین می شود در صورتی که در دیگر کشورها این گونه نبوده و از طریق بورس و غیره تامین می شود.
وی با اشاره به کمبود ظرفیت بانک ها و وظایف زیاد آنها گفت: تب ایجاد بانک ها از سوی نهادها مشکلاتی به وجود آورده که اگر دولت این وضعیت را جراحی نکند با شرایط دشواری روبرو خواهیم شد.
آریانا اظهار کرد: با وجود مشکلات موجود، سعی ما احیای واحدهای صنعتی و تولیدی است و امیدواریم در شهرستان میانه نیز بتوانیم با پرداخت تسهیلات به چند واحد ثبت شده در سایت بهین یاب بتوانیم گره ای از مشکلات اقتصادی شهرستان باز کنیم.
خبرنگار: زهره غلامی ** انتشار:محمد رستگار
7231/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.