به گزارش ایرنا مودت در آئین معارفه خود در سخنانی به تشریح مسایل و مشکلات شهرستان هندیجان پرداخت و گفت:با وجود تلاش های زیادی که در این شهرستان صورت گرفته، مشکلات زیادی در هندیجان وجود دارد که مغفول باقی مانده است.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب مبلمان شهری گفت: وضعیت کنونی هندیجان در شان و شخصیت مردم این شهرستان نیست و تحول در این شهرستان به یک عزم جدی نیاز دارد.
مودت اضافه کرد: امروزه هندیجان با پیشینه چند هزار ساله با مشکلاتی درگیر است که با نام آن هیچ سازگاری ندارد.
وی گفت: هندیجان در زبان سانسکریت به سرزمین آب معنا شده ولی امروز این شهرستان پر اقتدار با خشکی رودخانه زهره وضعیت نامناسبی برای تامین آب شرب و کشاورزی ندارد.
وی با تاکید بر حل مشکل آب هندیجان افزود: تامین سهم آب هندیجان یک حق است و برای اختصاص آن با هیچ مسئولی تعارف نخواهم کرد و در عین حال باید با ایجاد سد های مناسب به منظور جلوگیری از هدر رفت و کنترل آب سیلاب، از مشکلاتی که بین شهرستان ها برای برداشت آب وجود دارد کاست.
مودت با اشاره به ظرفیت های اقتصادی هندیجان ادامه داد: این شهرستان در سه بعد کشاورزی، تجارت و صیادی ظرفیت های فراوانی دارد و باید تلاش خود را در این سه حوزه متمرکز کنیم.
سرپرست فرمانداری هندیجان گفت: در کنار این سه حوزه اصلی، هندیجان در صنعت گردشگری نیز توانایی های بسیاری دارد که متاسفانه زیرساخت های آن ایجاد نشده است.
وی افزود: برای برون رفت از این مشکلات نباید به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم و لازم است تمام تلاش خود را در جهت حمایت از سرمایه گذاران به کار گیریم.
در پایان این مراسم کوروش مودت به عنوان سرپرست جدید فرمانداری هندیجان معرفی و از زحمات 10 ماهه سید مهران رفیعی در دوره تصدی سرپرستی فرمانداری هندیجان تقدیر و تشکر شد.
شهرستان هندیجان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است
7163/6068
خبرنگار: عبدالحسن محسنی نژاد **انتشار: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.