به گزارش خبرنگار ایرنا، نامدار صیادی عصر سه شنبه در آیین تجلیل از فعالان بخش کشاورزی شهرستان سلسله با اشاره به گستردگی خدمات در بخش کشاورزی، افزود: کشاورزی یک بخش اقتصادی بزرگ است که سهم 24 درصدی از تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده است.
وی کار، سرمایه و زمین را سه عامل مهم در تولید برشمرد و اظهار کرد: در استان لرستان 130 هزار بهره‌ بردار در بخش کشاورزی در حال فعالیت هستند که با تلاش آن ها 30 درصد از تولید ناخالص استان لرستان به کشاورزی اختصاص یافته است.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ضمن ابراز خرسندی از خودکفایی کشور در زمینه تولید گندم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تولید 567 هزار تن گندم در لرستان 6 هزار و 500 میلیارد ریال پول گندم به کشاورزان لرستان پرداخت و این رقم وارد چرخه اقتصادی استان شد.
صیادی عنوان کرد: تا پیش از دولت یازدهم 28 هزار هکتار از اراضی آبی لرستان به سیستم بارانی تجهیز شده بود که این رقم امروز به 42 هزار هکتار افزایش یافته است.
وی با اشاره به میزان جذب اعتبارات استانی برای آبیاری بارانی، تصریح کرد: شهرستان سلسله توانسته است با جذب 150 میلیارد ریال اعتبار بیشترین تخصیص در حوزه آبیاری بارانی را در استان به خود اختصاص دهد.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
3022/7265
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.