سیدعلا الدین نقیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون 29 زندانی که 15 نفر از این زندانیان در 2 ماه اول سال و 14 نفر همزمان با ماه مبارک رمضان با کمک خیران مراغه ای و با پیگیری های دادستان این شهرستان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.
وی ادامه داد: بدهی زندانیان مالی جرایم غیر عمد سه میلیارد و 20 میلیون ریال بود که این مبلغ از طریق کمک خیران، گذشت شاکیان و حمایت ستاد دیه آذربایجان شرقی تامین شد.
وی با اشاره به کمک های خیران این شهرستان در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان اضافه کرد: حاج محسن رحمانی از خیران این شهرستان همزمان با ماه رمضان با کمک 280 میلیون ریالی خود زمینه آزادی 7 نفر از زندانیان و محکومان مالی غیرعمد این شهرستان را فراهم کرد.
وی با اشاره به کمک مالی خیر خردسال این شهرستان برای آزادی زندانیان گفت: نیکو حسن‌ نژاد دانش آموز مراغه‌ ای نیز در جشن گلریزان امسال انجمن حمایت از زندانیان مراغه، جایزه 2 میلیونی ریالی خود را که از مدرسه و به دلیل موفقیت های تحصیلی گرفته بود برای آزادی زندانیان اهدا کرد.
نقیبی با تاکید بر لزوم کمک خیران و مردم این شهرستان برای فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان غیرعمد اضافه کرد: هم اکنون 2 میلیارد ریال برای آزادی 10 نفر زندانی جرایم غیر عمد و مالی نیاز است.
به گزارش ایرنا، در سال 95 با کمک 3 میلیارد و 300 میلیون ریالی از سوی خیران مراغه 34 نفر از زندان این شهرستان آزاد شده بودند.
هم اکنون بیش از 400 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و همچنین تعدادی از زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه بسر می برند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مند هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.