به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالله محمدی روز چهارشنبه در جلسه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان میانه گفت: اگر کسی در خفا خطایی کرده باشد ممکن است رافت الهی شامل حال او شود اما این رافت شامل کسانی که به صورت جمعی و علنی در جامعه به فشاد و فحشاء مشغول بوده و مست و عریان به عربده کشی می پردازند نمی شود.
وی در خصوص روزه خواری در ملاء عام گفت: این منکران الهی به جزای عمل خود برسند و از مسئولان مربوطه درخواست داریم تا جلوی منکر علنی را گرفته و با قاطعیت و قوت تمام برخورد کنند.
وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بودجه خاصی ندارد، گفت: در شهرستان میانه سپاه متولی این کار بوده و از ستاد امر به معروف و نهی از منکر حمایت می کند.
حجت الاسلام محمدی فضاسازی ماه مبارک رمضان با مطرح کردن نوشته ها و روایت های خاص روزه داری حتی از زبان دانشمندان خارجی را یکی از بهترین راه های احیای فریضه امر به معروف خواند و گفت: به طور مثال معرفی کتاب دانشمند بزرگ روسی به نام روزه درمانی یا نوشته ها و روایت های دیگر دانشمندان که به فواید روزه داری پرداخته اند می تواند در جلب و جذب انسان به طرف روزه داری کمک کند.
وی به فرمایش امام راحل (ره) که سفارش به امر به معروف کرده و در این حوزه زاید بر گفتار را بر عهده نیروی انتظامی دانسته اند، گفت: این فرمایش نشان از تحکم در برخورد با کسانی است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نادیده گرفته و ارزشی بر این دو مهم قائل نیستند، دارد.
امام جمعه میانه در ادامه فضاسازی مناسب از جمله نصب بنرهایی کوچک در مراکز و میدان های اصلی شهر و بازار درباره این 2 فریضه مهم و آثار آن را از دیگر کارهایی عنوان کرد که دارای اثر گذاری بیشتر است.
وی همچنین از قوه قضائیه خواست تا قاضی معینی در دادگستری برای دفاع از عاملان به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام محمدی به حضور فیزیکی جوانان بسیجی که در دانشگاه ها و پایگاه ها فعال هستند در راستای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.
خبرنگار: غلامی ** انتشار: رستگار
7231/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.