به گزارش ایرنا، جعفر پاشایی روز دوشنبه در جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان و نظام مراقبت اجتماعی با اشاره به شیوع آسیب های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد دولت و شخص استاندار در بحث آسیب های اجتماعی جدی است و اقدامات بسیار موثری در این راستا در استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان نیز بسیج همه منابع و امکانات در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی است.
پاشایی، استفاده از ظرفیت کتاب های درسی و تعلیمات روزانه مدارس در قالب برنامه های رسمی درسی را از جمله فعالیت های عملیاتی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جهت پیشگیری و مدیریت آسیب های اجتماعی اعلام کرد.
وی گفت: نزاع و خشونت، روابط ناسالم اجتماعی، مصرف دخانیات، انجام رفتارهای پرخطر و مشکلات خانوادگی آسیب های اجتماعی احصاء شده در بین دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر کنترل و پرداختن به آسیب های اجتماعی در سطوح پایین تر و به ویژه در سطح آموزش و پرورش باعث شده تا امروز هیچ معتاد متجاهری در سطح استان نداشته باشیم.
پاشایی بحث آسیب های اجتماعی را یکی از چالش های اصلی جامعه و استان دانست و گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید نگاه به آینده داشته باشیم و علمی فکر کنیم.

**ضرورت مصون سازی دانش آموزان نسبت به خشونت
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه حل تعارض ها در داخل خانواده را منجر به مصون سازی دانش آموزان نسبت به آسیب خشونت دانست و گفت: تنها موردی که رهبر معظم انقلاب مداخله مستقیم داشت، بحث آسیب های اجتماعی است که توجه به این مسئله را پررنگ تر می کند.
مسعودی فر، طرح نماد (نظام مراقبت آموزشی دانش آموزان ) را بهترین طرح مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و افزود: اولین طرح ائتلاف ملی با مشارکت 9 دستگاه در خصوص مهار آسیب های اجتماعی اجرا می شود.
وی یکی از بسترهای گسترش خشونت و آسیب های اجتماعی را فضای مجازی اعلام کرد و گفت: نزاع و درگیری بیشترین پرونده های دادگستری را تشکیل می دهد که باید روی آستانه تحمل جوانان کار شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.