سعید شبستری شامگاه جمعه به ایرنا گفت: با توجه به اینکه تعداد 2 میلیون و 955هزار و 332 نفر از مردم استان آذربایجان شرقی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات امروز هستند، گفت: به این ترتیب درصد مشارکت بیش از 50 درصد است.
وی با اشاره به اینکه 66هزار و 102 نفر از آن ها برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری، سه هزار و 241 شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و 637 شعبه در این استان پیش‌بینی شده است.
12هزار و 831 نامزد در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی حضور دارند.
522 صندوق اخذ رأی برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در 2 حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر و اهر- هریس پیش‌بینی شده که 145 صندوق در شهرستان اهر، 100 صندوق در شهرستان هریس، 201 صندوق در شهرستان مراغه و 76 صندوق در شهرستان عجب‌شیر مستقر است.
20 نفر در حوزه انتخابیه اهر- هریس و 25 نفر در حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم رقابت دارند که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.
برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی، 3‌میلیون و 145هزار برگ رأی و برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، 421هزار برگ رأی تهیه و توزیع شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در تمام شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه اهر-هریس و مراغه-عجب شیر برگزار می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار : پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.