به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز چهارشنبه در جلسه توجیهی نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رای این شهرستان افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری مناسب و پرشور این انتخابات در مناطق شهری و روستایی انجام شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس، رای گیری در انتخابات شورای اسلامی شهر مراغه بر اساس مصوبات ستاد انتخابات کشور به صورت الکترونیکی و مکانیزه و در روستاها و شهر خداجو نیز به صورت دستی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه مراغه و عجب شیر اضافه کرد: کسانی در این انتخابات می توانند رای دهند که در دور اول این انتخابات در این حوزه انتخابیه رای داده و یا در این انتخابات مجلس شرکت نکرده باشند.
وی گفت: بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تمامی شعب اخذ رای از ساعت هفت صبح روز جمعه 29 اردیبهشت دایر بوده و رای گیری از واجدان شرایط شرکت در این انتخابات از ساعت هشت صبح همان روز آغاز خواهد شد.
وی افزود: نمایندگان فرمانداری در کنار هیات های اجرایی و نظارت در این انتخابات مسئولیت سنگینی در برگزاری هرچه مناسب تر داشته و در حقیقت امانتدار مردم در این عرصه خطیر خواهند بود.
وی با تاکید بر لزوم حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات ادامه داد: حضور آحاد مردم در پای صندوق های رای به عنوان اصل مهم و اساسی مورد تاکید رهبری، موجب تقویت نظام اسلامی بوده و نوعی عبادت محسوب می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان، حضور پرشوری از مردم همیشه در صحنه این شهرستان مورد انتظار است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 192 هزار نفر در شهرستان مراغه، واجد شرایط رای دادن و حضور در این انتخابات هستند.
به گزارش ایرنا، انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
شهرستان های مراغه و عجبشیر با حدود 340 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع شده و به عنوان یک حوزه انتخابی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند که با فوت منتخب مردم این حوزه در سانحه رانندگی، انتخابات میان دوره ای مجلس برای انتخاب نماینده مردم در این حوزه برگزار می شود.
خبرنگار:ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.