به گزارش ایرنا، سید مصطفی آقا میرسلیم روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز، با بیان اینکه ملت رشید ایران زنده است، گفت: به توانایی‌های جوانان تحصیل کرده و متخصص اعتقاد راسخ دارم و بر همین مبنا اعتقاد دارم می توانیم مشکلات را حل کنیم.
وی تاکید کرد: همانطور که در اوایل دهه شصت جوانان ما با شور و شوق کار می‌کردند و امروز محصول این کار را می‌بینیم، امروز نیز چاره‌ ما فعالیت علمی و پژوهشی است.
میرسلیم با انتقاد از اینکه برای هرچیزی مذاکره کرد، گفت: باید از صحنه اقتدار وارد شد.
وی با بیان اینکه آمدن من به صحنه‌ انتخابات بنابر یک اعتقاد است، اظهارکرد: دو سوم عمر من در دانشگاه و در خدمت به جوانان دانشجو صرف شده است که از صمیم قلب و با صداقت تمام، به این دوران افتخار می کنم.
وی با بیان اینکه هر آنچه به دست آورده‌ام به یمن فعالیت دانشجویان با من بوده است، افزود: اگر جایزه کتاب سال را گرفتم، اگر به ابتکار و اختراع دست یافتیم، اگر توانستیم با تولید ملی مالکیت معنوی ایرانی را در جهان به ثبت برسانیم به یمن همکاری دانشجویان بوده است.
میرسلیم گفت: بر مبنای این تجربه‌ موثر و مفیدی که داشتم و به اتکای آنچه با همکاری تحصیل کرده‌ های متخصص دانشگاه‌های کشور تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده‌ام با قوت می‌گویم که تمام مشکلات ما به دست همین جوانان متخصص تحصیل کرده قابل حل است.
وی با اشاره به اینکه موفق شدیم به عنوان یکی از 5 کشور دنیا، موتورهای پایه گازسوز خودرو را تولید کنیم ، گفت: این موفقیت بر مبنای درون زایی و برونگرایی محقق شد.
نامزد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: درون گرایی یعنی باور کنیم که خودمان می‌توانیم از پس مشکلات بربیاییم نه اینکه خود را تحقیر کنیم.
وی گفت: برون گرایی نیز به این معنی است که چشم به روی پیشرفت دیگران نبندیم و آنچه به نفع ماست از آن ها استفاده کنیم.
میرسلیم با تاکید بر اینکه ما نمی‌گوییم که درها را ببندیم بلکه باید تعامل باشد اما بر مبنای اقتدار؛ گفت: در مذاکرات هسته ای موضع طرف مقابل تضعیف کشور ما بود.
وی با اشاره به اینکه دست به دست با جوانان می‌توانیم صادرات علمی و خدماتی داشته باشیم، افزود: جای هیچگونه نگرانی نیست حتی اگر سخت ترین تحریم ها را هم بر ما ببندند، ما با اتکا به توان جوانان از پس تمام مشکلاتی که به تحریم بر می‌گردد، برخواهیم آمد.
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص برنامه‌هایش برای ازدواج جوانان گفت:
نباید با مسایل اعتقادی شوخی کرد؛ خداوند روزی‌رسان است اما دولت هم باید آماده کننده و تسهیل کننده باشد.
میرسلیم با بیان اینکه داراها باید امکانات خود را در اختیار جوانان قرار دهند، گفت: این موضوع جزو برنامه‌های ما خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مسکن ارزان، براساس مهندسی مورد تاکید ماست، اظهارکرد: چنین خانه‌ هایی باید در اختیار جوانان به شرط اجاره برای تملیک قرار گیرد.
میرسلیم درمورد اشتغال جوانان نیز با بیان اینکه نباید پایان‌نامه‌ها را به خاطر مدرک کارکنیمف گفت: اگر پایان‌نامه‌ دانشجویان برمبنای نیازهای کشور باشد، دانشجو خود به خود در زمان فارغ‌التحصیلی این امکان را خواهد داشت که مشغول به کار شود.
وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری در خصوص سند 2030 اظهارکرد: از سال 83 درباره آینده آموزش و پرورش، تعالی علمی و اعتلای اجتماعی کشور اسناد متعددی تدوین شد، اسنادی که درجه یک و بسیار با ارزش بودند که حتی یک مورد این اسناد اجرایی نشد اما یک باره سند 2030 یونسکو بدون اینکه فاش شود، اجرایی شد.
میرسلیم با تاکید بر اینکه قانون اساسی ما مترقی‌ترین قانون دنیاست، اضافه کرد: قبل از سند 2030 ما اسناد متعددی بر اساس قانون اساسی و مورد توجه قرار دادن معارف قرآنی را تدوین کردیم، اما در مقابل سند 2030 اجرا شد.
وی در عین حال با بیان اینکه سند 2030 مجموعه تجربیاتی که در جهان در حوزه های مختلف کسب شده است و نکات مثبتی هم دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: مبانی تدوین این سند به لحاظ فکری بر مبنای سکولاریسم و هیومنیسم است و در این سند اعتقادات ما همچون خدا، معنویت، عدالت و ظلم ستیزی جایی ندارد.
وی در پاسخ به اینکه برای دریاچه ارومیه و صیانت از زبان آذری چه برنامه ای دارید، گفت: اعتقاد ما به اقداماتی است که بر مبنای علم باشد.
میرسلیم با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه تالاب بزرگی است و اهمیت زیستی بسیاری دارد، افزود: باید منابع آبی در کشور درست شناسایی و مورد بهره‌برداری قرارگیرد.
وی در باراه صاینت از زبان آذری گفت: ما در ایران مجموعه‌ ای بی نظیر از فرهنگ ها را داریم و زبان آذری و تمامی زبان‌های مادری باید پاسداری شود.
وی با بیان اینکه همه‌ زبان های ما با ارزش است، گفت: باید فرهنگستان زبان آذری را راه اندازی کنیم.
میرسلیم در پاسخ به اینکه چه درصدی از کابینه شما را جوانان تشکیل خواهند داد، افزود: سن متوسط دولت ما از 50 سال کمتر خواهد بود و شایسته‌سالاری مبنای انتخاب ما خواهد بود.
وی با بیان اینکه دولت باید برخاسته از مردم باشد، گفت: کسی که دانش و تجربه‌ مفید داشته باشد، از اخلاق حرفه‌ای برخوردار بوده و با مردم صادق باشد به دولت راستی ورود خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز هم در مصلای تبریز سخنرانی خواهد کرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
خبرنگار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.