به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز دوشنبه در جریان افتتاح سه طرح تولیدی در شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی تبریز با اشاره به مشکلاتی که در زمینه بهبود فضای کسب‌ و کار وجود دارد، افزود: ما در این شاخص هنوز به رتبه و جایگاه بایسته نرسیده ایم.
وی با بیان اینکه خارجی‌ها در راستای توسعه همکاری ها وضعیت ما را رصد می‌کنند، از ابلاغ آیین نامه کسب و کار تا 2 روز آینده به دستگاه‌ها خبر داد.
‌نعمت‌زاده با اشاره به اینکه آئین نامه کسب‌ و کار 10 شاخص دارد، گفت: تکالیف همه دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شده است.
وی با تاکید بر تلاش بیشتر برای ارتقای شاخص کسب ‌و کار گفت: با اجرای این آیین‌نامه پیش‌بینی می شود رتبه ما به 70 برسد.
نعمت‌زاده با اشاره به سرعت بالای تاسیس شرکت در کشور‌های مختلف دنیا، اظهار کرد: در بسیاری از کشور‌ها ظرف یک روز می‌توان شرکت تاسیس کرد و ما امیدواریم با بهبود شاخص کسب‌ و کار بتوانیم روند تاسیس شرکت در ایران را نیز تسریع کنیم.
وی با اشاره به افزایش حضور هیات‌های خارجی در دوران پسابرجام در ایران و تاثیر مثبت آن بر بهبود روابط تجاری ما با دنیا، اظهارکرد: زمینه افزایش همکاری های خارجی فراهم شده است.
امروز با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی (شهرک مصالح ساختمانی) تبریز بهره برداری شد.
با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی (شهرک مصالح ساختمانی) تبریز روز دوشنبه طی آئینی بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه شرکت لوازم خانگی سیلوان تولیدکننده یخچال، ‌فریزر و کولر با ظرفیت 86 هزار دستگاه در سال،‌ سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی و اشتغال 200 نفر نخستین واحدی بود که امروز با حضور نعمت زاده افتتاح شد.
افتتاح شرکت شعله خیز آذر تولیدکننده رادیاتور پنلی با ظرفیت تولید هفت هزار تن در سال با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال و اشتغال 80 نفر از دیگر برنامه های امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.
همچنین شرکت کرامیکا تولیدکننده ظروف سرامیکی آشپزخانه هم با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغال زایی 16 نفر امروز افتتاح شد.
در زمان حاضر در شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی با وسعت 101 هکتار، 118 واحد با اشتغال زایی بیش از 2 هزار نفر فعالند.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.