علی دلداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره حجم انبوه تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر افزود: نصب پوسترهای تبلیغاتی در اماکن عمومی، تندیس‌ ها، المان‌ های شهرداری، پست ‌های برق و مخابرات، علائم راهنمایی و رانندگی توسط برخی از نامزدهای انتخاباتی، غیرقانونی است.
وی ادامه داد: با وجود برگزاری جلسات متعدد با حضور نامزدهای انتخابات در این شهرستان در خصوص شیوه های قانونمند تبلیغات در شهر، متأسفانه در روزهای آغازین تبلیغات، این امر از سوی برخی از آنان رعایت نشده است.
وی اضافه کرد: کمیته امحا از اولین روز آغاز تبلیغات انتخاباتی تمامی مصادیق تبلیغات غیرقانونی را از سطح شهر پاک ‌سازی خواهد کرد.
وی با اشاره به اقدام برخی از ستادهای انتخاباتی در نصب غیرقانونی پوستر، اطلاعیه و دیوار نویسی بر دیوارها و اماکن خصوصی در سطح شهر گفت: در صورت وجود شاکی خصوصی در این زمینه پرونده برای تعقیب و پیگرد متخلفان از سوی دستگاه قضائی تشکیل شده و به شکایت شاکیان رسیدگی خواهد شد.
دلداری افزود: در مواردی هم که فرد متخلف در زمان دیوارنویسی و یا تخریب اموال عمومی مشاهده شود، به ‌عنوان مرتکبان جرم مشهود دستگیر می شوند.
وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید دقت داشته باشند که تبعات نصب پوستر بر روی علائم راهنمایی و رانندگی که موجب بروز برخی خطرات می شود، بر عهده مسببان این امر خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین راه ‌اندازی کارناوال‌ های موتوری یا خودرویی به ‌صورت شبانه در سطح شهر و معابر عمومی که موجب ترافیک و سلب آسایش مردم شود غیرقانونی بوده و در صورت مشاهدهف متخلفان دستگیر و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
وی با دعوت از نامزدهای انتخابات به قانون مداری گفت: تمامی نامزدهای انتخابات و طرفداران آنان که می‌ خواهند به‌ عنوان نماینده مجلس و یا عضو شورای شهر انتخاب شوند باید قبل از هرکسی خودشان قانون را رعایت کنند.
به گزارش ایرنا، انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
شهرستان های مراغه و عجبشیر با حدود 340 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع شده و به عنوان یک حوزه انتخابی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند که با فوت منتخب مردم این حوزه در سانحه رانندگی، انتخابات میان دوره ای مجلس برای انتخاب نماینده مردم در این حوزه برگزار می شود.
خبرنگار:ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.