حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی روز پنجشنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: تخریب رقیب، توهین و بیان های دروغ و استقاده از شایعات و آمار و ارقام نادرست از سوی یک نامزد موجب می شود که این نامزد قبل از روز انتخابات از نظر اخلاق بازنده شود.
وی ادامه داد: این اقدام ها همچنین باعث می شود که در بین مستعمان سراپا گوش تاثیرات منفی شگرفی را ایجاد کند که نظام باید برای از بین بردن اثرات وضعی این توهین و تخریب ها هزینه های فراوانی را متحمل شود.
واعظ موسوی بیان داشت: رسانه ملی برای این که از ریخت و پاش و اسراف در تبلیغات جلوگیری کند برای همه نامزدها شرایط یکسانی را برای ارائه نظرها و برنامه های خود در نظر گرفته است و مردم نیز برای تشخیص اصلح، این برنامه ها از جمله مناظره ها را با دقت دنبال می کنند.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: نامزدهای انتخابات توجه کنند این فرصت که از سوی رسانه ملی در اختیار آنها قرار گرفته، حق الناس است و باید از این فرصت نهایت تلاش و استفاده را برای ارائه برنامه های قطعی و مدونی که برای چهار سال آینده دارند، استفاده کنند.
واعظ موسوی از نامزدهای انتخاباتی خواست: بر اساس مفاد قانون اساسی و آنچه از آیات قران و منشور زندگی شیعه در روایات اهل بیت(ع) استفاده می شود در مناظره ها اخلاق، صداقت و بزرگ منشی را مراعات کنند.
وی ادامه داد: نامزدها حتی اگر در مناظره مورد توهین و اتهامی قرار می گیرند احساس نکنند واجب است در همان لحظه جواب آن را بدهند، چراکه ملت بصیر ایران با نگاه نافذ خود، همه حرکات و گفتار آنها را در مناظره زیر نظر دارد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم به نامزدی که خطوط قرمز را بیشتر رعایت کند علاقه بیشتری نشان خواهند داد و او را شایسته احراز پست حساس ریاست جمهوری تشخیص می دهند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
7401/ 6133/ 1175 خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.