به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور شامگاه پنجشنبه در نشست شورای سیاست گذاری تبریز 1397 ( 2018) عملیاتی کردن این رویداد را نیازمند شکل گیری ساختار دانست و گفت: بین کمیته ها و کارگروه ها باید اتصال شبکه ای و همپوشانی لازم ایجاد شود .
وی طراحی سیستم کنترل پروژه ها را ضروری دانست و افزود: برش شهرستانی و زمانی طرح های ضروری است .
وی با تاکید بر اینکه زمان شروع و انجام طرح ها باید مشخص شود، خاطرنشان کرد: رویدادهای ملی و بین المللی نیازمند تقویم مشخص است و باید مشخص شود کدام همایش یا کدام نمایشگاه در چه زمانی برگزار می شود تا آژانس های گردشگری هم برنامه ریزی و مدیریت کنند.
احمدی پور با بیان اینکه در ستاد ملی هماهنگی بین دستگاهی انجام می شود و جهت گیری معاونت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این رویداد خواهد بود، پیشنهاد کرد: در پروازهای بین المللی بروشور تبریز 2018 ارائه شود.
وی بر ساماندهی مجتمع های بین راهی تاکید کرد و افزود: توجه به کاروان سراهای موجود در مسیرهای گردشگری و بوم گردی روستایی، احیای غذاهای سنتی موجب غنای این رویداد می شود.
احمدی پور با بیان اینکه ایران می تواند از مزیت های خود برای خلق ثروت استفاده کند، گفت: بازخوانی تاریخ با محوریت تبریز می تواند بخشی از هویت فرهنگی ایران را معرفی کرده و به همبستگی ملی به عنوان هدف نهایی این رویداد کمک کند.
وی با تاکید بر برندسازی این رویداد گفت: تبریز باید الگویی برای شهرهای منتخب پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال های بعد باشد.
احمدی پور دولتی برگزار شدن این رویداد را آفتی بزرگ دانست و گفت: باید از ظرفیت سمن ها استفاده بیشتری شود.
وی با اشاره به اینکه جابجایی 10 درصد اعتبارات دستگاه ها برای رویداد 2018 پیش بینی شده است، گفت: پیگیر اجرایی شدن این مصوبه برای سال جاری هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی هم بر اجرایی شدن طرح های پیش بینی شده تبریز 2018 در زمان مناسب تاکید کرد و گفت: کمک سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد ضروری است.
اسماعیل جبارزاده با اشاره به اینکه درصدد برگزاری مسابقه های ورزشی بین المللی همزمان با این رویداد هستیم، گفت: برگزاری این مسابقه ها نیازمند تصویب وزارت ورزش و جوانان است.
وی همراهی دولت را پشتوانه بزرگی برای این رویداد دانست و گفت: متولیان برگزاری این رویداد از این همراهی نیرو می گیرند.
استاندار آذربایجان شرقی اظهارامیدواری کرد: برنامه های این رویداد مهم شایسته نام تبریز برگزار شود.
داود بهبودی رییس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه کمک های فنی و اعتباری در قانون بودجه امسال دیده شده است، گفت: از این ظرفیت می توان برای برگزاری برنامه های تبریز 2018 استفاده کرد.
شهردار تبریز هم از فعال شدن ستاد ملی تبریز 2018 و اهتمام مسئولان کشوری برای برگزاری این رویداد قدردانی کرد و گفت: در 4 سال گذشته 85 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در تبریز اجرا شده است.
صادق نجفی هماهنگی مدیریت استانی را در تحقق برنامه های شهری قابل توجه دانست و افزود: مرکز همایش های بین المللی تبریز تا پایان مرداد بهره برداری می شود .
وی با اشاره به افتتاح مرکز تجارت جهانی تبریز گفت: طرح توسعه مقبره الشعرای تبریز هم تا سه ماه دیگر تکمیل می شود.
نجفی اعلام کرد: کمیته ماده 5 مصوبه هایی برای تسهیل سرمایه گذاری در تبریز و اعطای پروانه رایگان برای احداث هتل داشته و ساختمان های قدیمی و تاریخی با کمک بخش خصوصی مرمت و آماده می شود.
علی استوار آذر مسئول کمیته فرهنگی، اجتماعی و انتظامی شورای سیاست گذاری تبریز 2018 هم گفت: 30 رویداد در قالب همایش و برنامه فرهنگی و اجتماعی در رابطه با این رویداد برگزار می شود.
وی گفت: همایش بین المللی استاد شهریار، همایش مکتب تبریز، شمس تبریزی، جشنواره آواها و نواهای دینی، جشنواره فیلم های 100 ثاینه ای، آئین نکوداشت مفاخر قرانی معاصر کشورهای اسلامی، جشنواره موسیقی عاشیقی، جشنواره بین المللی عکس جلوه های شهری، برگزاری هفته های فرهنگی جاده ابریشم و اجرای نمایش های فولکولوریک در محلات تبریز از جمله برنامه های پیش بینی شده است.
ناظم یونسی مسوول کمیته زیرساخت توسعه شهری تبریز 2018 هم از اجرایی شدن طرح پیاده راه در خیابان جمهوری تبریز در چند روز آینده خبرداد.
وی با اشاره به نوسازی 3 هزار تاکسی در تبریز گفت: خط یک قطار شهری قبل از سال 2018 افتتاح می شود.
حجت الاسلام احمد حمیدی مسئول کمیته بازاریابی و تبلیغات شورای سیاست گذاری تبریز 2018 هم از برگزاری همایش شهرداران منطقه قفقاز همزمان با این رویداد خبرداد و گفت: دبیرخانه همایش تشکیل و مجوزهای لازم گرفته شده است.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نخستین روز سفر خود به تبریز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی شرکت و موزه بازار و مشاغل بازار تبریز را افتتاح کرد.
بازدید از موزه زنده سفال، افتتاح دبیرخانه ' تبریز شهر جهانی فرش' از دیگر برنامه های رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.
احمدی پور، فردا جمعه در دومین روز سفر خود در مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز شرکت می کند.
بر اساس این گزارش در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ما سال گذشته / 1394/ در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
این سازمان که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌ عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که 2 شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط مد نظر این سازمان به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به‌ عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال‌های 2015 و 2016 انتخاب شده بودند و اجلاس اخیر کارشناسان ارشد گردشگری این سازمان شهرهای مدینه منوره و تبریز را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری برای سال‌های 2017 و 2018 برگزیدند.
بر اساس این گزارش، رشد گردشگر داخلی تبریز، وجود آثار تاریخی فرهنگی اسلامی، میزان توسعه یافتگی زیرساخت‌ها و وجود روستاهای هدف گردشگری از جمله شاخص‌های انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری اعلام شده است.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.