به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه از امروز (18 اردیبهشت) به مدت یک هفته در موزه آبگینه تهران دایر است که 90اثر تاریخی و معاصر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
همچنین از این تعداد آثار 45 اثر مربوط به دوران اسلامی و تاریخی و 45 اثر نفیس نیز از هنرمندان معاصر صنعتگر تهرانی است.
رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری سمینار و نمایشگاههای صنایع دستی و شیشه گری می تواند به توانایی و افزایش دانش هنرمندان و صنعت گران پایتخت کمک زیادی کند.
وی با اشاره به اینکه صنعت شیشه گری و سفال تهران یکی از صنایع دستی برتر کشور به شمار می رود افزود: در نظر داریم تا نمایشگاهی را در آینده نزدیک برای صنعت شیشه و سفال تهران در اداره میراث فرهنگی شهرستان شمیرانات(خیابان ولنجک) برگزار کنیم.
خسروآبادی گفت: در توافق اداره کل میراث فرهنگی استان و سازمان برنامه و بودجه که چندی پیش انجام شد نیز تا توجهی جدی به بخش صنایع دستی به صورت عام و شیشه گری سنتی به صورت خاص در قسمت های عرضه، فروش و آگاه سازی میان مخاطبان و فعالان داشته باشم .
وی همچنین به قطع بیمه دوساله فعالان صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تامین اعتبارات، بتوانیم در برنامه ششم این امور را حل کنیم.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.