به گزارش ایرنا، حمید شکری روز پنجشنبه در جلسه توجیهی نامزدهای شوراهای اسلامی در شهرستان میانه افزود: برای اینکه هیچ فرصتی برای بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام ایجاد نکنیم لازم است تمامی معیارها و ضوابط قانونی را در تمامی مراحل انتخابات از جمله تبلیغات رعایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان میانه تمامی انتخابات گذشته بدون حاشیه و اختلالی برگزار شده است، گفت: انتظار می رود انتخابات پیش رو نیز در کمال آرامش و امنیت برگزار شود.
وی اظهارکرد: در صورت بروز کوچکترین مشکلی، مجموعه ستاد انتخابات و کمیته های مربوطه از جمله شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات با عضویت رییس دادگستری و دادستان وارد عمل شده و به موقع رسیدگی خواهند کرد.
شکری با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و افرادی که انتخاب می شوند بعنوان قانونگذارمحلی، مدیریت محلی را برعهده می گیرند، بر رعایت قانون تاکید کرد.
فرماندار ویژه میانه افزود: ما نیز وظیفه داریم به صورت بی طرفانه در برگزاری انتخاباتی سالم تلاش کنیم.
شکری افزود: هدف از برگزاری این جلسه آشنایی با افرادی است که قدم در راه خدمت به مردم گذاشته اند و آشنایی نامزدهای انتخاباتی با مصادیق مجاز و غیرمجاز در تبلیغات شوراهای اسلامی، رعایت قوانین و مقررات و نظم و انضباط است.
وی با اشاره به اینکه در منطقه ای استبدادی واقع شده ایم که بیشتر کشورهای آن از نعمت مردم سالاری و دموکراسی محروم هستند، گفت: کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه به مردم سالاری شهره بوده و اگر انتخابات پیش رو نیز با حضور مردم همیشه در صحنه ایران به صورت حماسی برگزار شود بر امنیت و اقتدار هر چه بیشتر ایران اسلامی خواهد افزود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه در این جلسه بر ضرورت برگزاری جلسات توجیهی برای نامزدهای تایید صلاحیت شده تاکید کرد و گفت: جلسات توجیهی برای آشنایی نامزدهای انتخاباتی با مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغاتی و موارد ابلاغی از مبادی فرادست همچون شورای امنیت و ستاد انتخابات کشور است.
محمدرضا مشایخی در ادامه دستورالعمل مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا را ارائه داد.
رییس دادگستری شهرستان میانه نیز در این جلسه بر پرهیز از تخریب رقیب و مسائلی که در شان شورا و نظام اسلامی است تاکید کرد و افزود: اعلام نظر، تشریح برنامه ها، نسبت ناروا و افترا جرم محسوب می شود که در این خصوص شعبه ویژه ای در دادسرا به ریاست دادستان تشکیل شده و در صورت بروز جرم، به سرعت اقدام و اعمال قانون خواهد شد.
قنبرزاده سلامت و صلابت انتخابات را در التزام به قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها دانست و گفت: حراست از رای مردم که امانتی بزرگ در دست ماست از وظایف مسئولان و عوامل اجرایی انتخابات به شمار می رود.
وی با بیان اینکه تمامی سخنرانی ها و نحوه فعالیت انتخاباتی از طریق قوه قضائیه و فرمانداری رصد می شود، افزود: رعایت قانون الزامی است و نه تنها با رعایت قانون از شور و نشاط انتخاباتی کاسته نشده بلکه با رعایت قانون، اعتماد عمومی جلب و شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رای خواهیم بود.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی میانه خطوط نظام و تشویش اذهان عمومی را خط قرمزها در انتخابات پیش رو و تبلیغات نامزدها عنوان و تاکید کرد: عبور از این خطوط ما را وادار به اعمال قانون خواهد کرد.
سعید کشاورز امامی با بیان اینکه به خاطر نشاط اجتماعی از برخی موارد جزئی چشم پوشی شده است،گفت: قصد ما تنگ کردن عرصه برای معرفی نامزدهای انتخاباتی نیست بلکه تنها هدف ما برگزاری انتخاباتی سالم و در امنیت کامل بدون تشویش افکار و اذهان عمومی در راستای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.
مهلت قانونی تبلیغات انتخابات دور پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت است.
این دوره از انتخابات شوراها همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات میان دوره ای مجلس دهم 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: غلامی** انتشار: انصاری
7231/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.