به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تذکرها پس از دعوت از این افراد که در مظان و شائبه دخالت در انتخابات قرار داشتند، صادر و برای 18 مورد از آن ها پرونده قضایی تشکیل شد و در حال رسیدگی است.
وی گفت: از این تعداد پرونده قضایی 10 پرونده در تبریز، 4 پرونده در هریس، 3 پرونده در میانه، و یک پرونده در اسکو تشکیل شده است.
حجت الاسلام مظفری با اشاره به کاهش میزان پرونده های تخلف انتخاباتی تشکیل شده در دوره کنونی نسبت به دوره های گذشته اظهار کرد: این کاهش به علت اقدام های پیشگیرانه دستگاه قضایی برای جلوگیری از بروز تخلف انتخاباتی انجام شده است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم در سطح استان پیش از ثبت نام داوطلبان انتخاباتی، برگزاری 45 جلسه از سوی این ستاد و تصویب 207 مصوبه، تعیین 42 شعبه ویژه جرایم در دادسرا و دادگاه های جزایی استان را از اقدام های دستگاه قضایی برای پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی اعلام کرد.
حجت الاسلام مظفری، با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات نظام مند، قانون مدار و سالم و انتخاب اصلح ادامه داد: دعوت به حضور حداکثری افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات با هر سلیقه، فکر و جریان سیاسی و غیرسیاسی برای همه ضروری بوده و شرکت همه در این حماسه ملی نشان از مشروعیت نظام است.
وی با بیان اینکه انتخاب اصلح هم حق و هم تکلیف است، از مردم خواست از تحقیق و تفحص در مورد داوطلبان انتخابات غافل نشده و داوطلب مورد نظر خود را پس از تحقیق انتخاب کنند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: ورود نیروهای مسلح و قوای سه گانه در دسته بندی های سیاسی و جناحی و جانبداری از داوطلبان انتخاباتی، تبلیغ مقام های اجرایی و نظارت انتخابات بر له یا علیه داوطلبان و اعلام نظر رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان و دست اندرکاران انتخابات به نفع داوطلب یا جریان های سیاسی طبق قانون ممنوع است.
حجت الاسلام مظفری، افزود: اختلال در مراسم سخنرانی های دارای مجوز قانونی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی، دیوار نویسی، استفاده از صدا و سیما، خطابه نماز جمعه، استفاده از امکانات دولتی و عمومی، ارسال پیامک های تبلیغاتی و ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان از جمله تخلفات انتخاباتی است که عنوان مجرمانه دارد.
به گزارش ایرنا وی اظهار کرد: تاکنون وضعیت استان در خصوص انتخابات مطلوب بوده و کمترین میزان تخلفات انتخاباتی روی داده است.
حجت الاسلام مظفری ادامه داد: سخنرانی فائزه هاشمی و علی شکوری راد در تبریز به علت داشتن محکومیت قضایی این افراد لغو شده و در خصوص سخنرانی شهیندخت مولاوری نیز تاکنون گزارشی به این دادگستری ارسال نشده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.