استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با احیای دریاچه ارومیه، این زیست‌گاه می تواند از مراکز تولید اشتغال و افزایش تولیدات کشورزی باشد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در شورای اداری استان، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها، چند ماه مانده به انتخابات کارها به تعطیلی کشیده می‌شود اما در کشور ما هر کاری جای خودش را داشته و همه مسئولان مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: آنچه که در سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفته است، آمادگی برای میزبانی تبریز ۲۰۱۸ می‌باشد که در این راستا نیز ستاد ملی تبریز 2018 تشکیل شد، اولین جلسه نیز در هفته جاری در تهران برگزار شد و بر اساس آن امروز بناست که در ادامه، جلسه ی ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸ را با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار کنیم.
وی افزود: از اوایل به روی کار آمدن دولت یازدهم، احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولویت کاری دولت قرار گرفت و همواره در نشست های زیست محیطی دولت، احیای دریاچه‌ی ارومیه در دستور کار قرار دارد.
جبارزاده گفت: کارهایی که برای احیا انجام شده و درحال انجام است، هر روز ما را امیدوارتر کرده و به تراز اکولوژیک آن نزدیک‌تر می کند.
وی افزود: در نشست کارگروه احیای دریاچه ارومیه، گزارشات بسیار خوبی توسط مسئولان مربوطه ارائه شد که در شورای اداری نیز بیشتر مباحث به تبریز ۲۰۱۸ و احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده می‌شود.
وی افزود: ماموریت اصلی ما در سال‌جاری اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق شعار سال است که تولید و اشتغال از جمله موارد مهم آن بوده و دو موضوع تبریز ۲۰۱۸ و احیای دریاچه ارومیه دقیقا در راستای همین موارد است.
استاندار گفت: با احیای دریاچه ارومیه، این زیست گاه می تواند از مراکز تولید اشتغال و افزایش تولیدات کشورزی باشد؛ تبریز نیز در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک شهر فرهنگی توریستی آماده می‌شود که موجب ایجاد اشتغال و جذب توریست خواهد بود.
گفتنی است، رئیس سازمان محیط زیست کشور در جلسه ی شورای اداری استان از استاندار آذربایجان شرقی به عنوان استاندار زیست محیطی کشور تقدیر کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.