به گزارش ایرنا، قلی اله قلی زاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 233 فقره شکایت به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر انتخابات استان رسیده بود، گفت: صلاحیت حدود 54 درصد افراد شاکی تایید شد.
وی با اشاره به اینکه از مجموع ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهری و روستایی آذربایجان شرقی پس از استعلام از مراکز چهارگانه و بررسی از سوی هیات های اجرایی و نظارت و انصراف برخی ثبت نام کنندگان در نهایت 13 هزار و 85 نفر تایید صلاحیت شدند، در نهایت در هیات های اجرایی و نظارت 237 نفر در شهرها و 442 نفر در روستاهای استان رد صلاحیت شدند.
اله قلی زاده خاطرنشان کرد: افراد رد صلاحیت شده در شهرها طبق قانون از سوم تا ششم اردیبهشت ماه فرصت داشتند تا اعتراض خود را به هیات عالی نظارت استان ارائه کنند که در این زمان پس از بررسی کمیته های حقوقی و نظارتی در مجموع 233 فقره پرونده شکایات از شهرها در هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تشکیل شد.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از این افراد 90 نفر که شامل 39 درصد می شود نیز دوباره رد صلاحیت شدند، تاکید کرد: طبق قانون این افراد می توانند اعتراض خود را به هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در تهران ارائه بدهند.
وی افزود: 17 نفر نیز در جریان بررسی به پرونده ها از شکایت خود انصراف دادند که شامل 7 درصد از پرونده های تشکیل شده در دبیرخانه هیات عالی نظارت استان است.
اله قلی زاده به پرونده‌های رد صلاحیت شده روستایی هم اشاره کرد و گفت: 99 پرونده رد صلاحیت شده روستاها از هیات های نظارت شهرستانها به دبیرخانه هیات عالی استان ارسال شده و در دست بررسی است.
وی اعلام کرد:نتیجه نهایی بررسی صلاحیت این افراد نیز بزودی از طریق دبیرخانه هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان به فرمانداران اعلام خواهد شد.
دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای آذربایجان شرقی ضرورت رعایت قانون در مدت‌ زمان تبلیغات را یادآوری و اظهار کرد: انتظار می‌رود نامزدها و طرفداران آن‌ها در زمان قانونی تعیین‌شده برای تبلیغات ضوابط قانونی را رعایت کنند تا انتخاباتی باشکوه و پرشور داشته باشیم.
پنجمین دوره انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت برگزار می شود.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.