به گزارش ایرنا، پری اسدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:60 هزار و 340 نسخه کتاب در کتابخانه ها موجود است و 11 هزار و 258 جلد کتاب نیز امانت داده شده است.
وی افزود: زیربنای کل کتابخانه های شهرستان نیز یکهزار و 560 مترمربع است که در این شاخصه نیز حداقل 500 متر کمبود فضا داریم.
اسدی گفت: کل اعضاء فعال در کتابخانه ها نیز 2 هزار و 500 نفر است که چهار درصد از جمعیت شهر را شامل می شود.
رئیس کتابخانه های عمومی هشترود همچنین از اهدا 70 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی هشترود از سوی زوج جوان خبر داد و گفت: مردم هشترود در سال گذشته 540 جلد کتاب به کتابخانه ها اهدا کرده اند که از این تعداد 240 جلد درسی و مابقی غیر درسی است.
اسدی ایجاد ایستگاه های مطالعه در سطح شهرستان بخصوص مراکز درمانی و بهداشتی، تشویق مادران و والدین به استفاده از کتاب و کتابخانه، ترغیب بازنشستگان به مطالعه، ایجاد کارگاه های آموزشی روانی برای مطالعه مفید و بالابردن سواد رسانه ای، تشویق دانشجویان و محققان برای استفاده از کتابخانه هاف ایجاد بخش تخصصی پژوهش، توجه ویژه به روستائیان و مددجویان کمیته امداد، استفاده از پتانسیل‌ روحانیت شهر در تبلیغ کتاب و تحقق نیم درصد درآمد شهرداری ها را ازاولویت های برنامه های کتابخانه عمومی شهرستان عنوان کرد.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.