یک متخصص قلب و عروق با تاکید بر نقش مشکلات روانی در ابتلا به بیماری‌های قلبی، گفت: مشکلات روانی نیز در زمره‌ی ریسک فاکتورها و عوامل خطر بوده و علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های عروق کورونری قلب می‌تواند فرد را به فشارخون و... نیز مبتلا کند.
 
دکتر حسین ساطع در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به عوامل ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی غیرژنتیکی، اظهار کرد: این نوع بیماری‌های قلبی بیشتر به علت قرارگیری در معرض عوامل خطر و ریسک‌فاکتورها فرد را مبتلا می‌کند که بیماری عروق کرونر یکی از این موارد است.
 
وی اضافه کرد: مسائل روانی نیز در زمره‌ی ریسک فاکتورها و عوامل خطر بوده و علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های عروق کورونری قلب می‌تواند فرد را به فشارخون و... نیز مبتلا کند.
 
وی در توصیه‌ای برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی غیرژنتیکی، تاکید کرد: تغذیه سالم، خودداری از مصرف غذاهای پرچرب و پرنمک، مصرف میوه‌جات و سبزیجات تازه، خودداری از سیگار کشیدن، انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش، خودداری از افزایش وزن و... از جمله‌ی مواردی است که می‌تواند از ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی غیرژنتیکی جلوگیری کند.
 
دکتر ساطع با اشاره به اینکه گروه‌های حساس باید بیشتر از سایرین نکات توصیه شده را مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به دیابت، نارسایی کلیوی، فشارخون، افراد سیگاری، افراد چاق و باوزن بالا از جمله گروه‌های حساس بوده و باید نکات توصیه‌شده را در این خصوص رعایت کنند.
 
گفتنی است، برخی عادات رفتاری و یا خصوصیات، زمینه‌ی افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های عروق کورونری قلب را فراهم می‌کند که با عنوان "عوامل خطرزا و یا ریسک فاکتورها" شناخته شده‌اند که عواملی چون، استرس و افسردگی، رژیم غذایی ناسالم، عدم فعالیت بدنی، سندرم متابولیک، اضافه وزن و چاقی، فشار خون بالا و... از جمله‌ی آن است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.