به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی روز سه شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح این شهرستان با تجلیل از دلاورمردی ها و ایثارگری های سربازان، سرداران، امیران و فرماندهان ارتش، افزود: صدور فرمان تاریخی امام راحل و نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش، موجب احیای این نیرو شد.
وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در 38 سال گذشته از عمر انقلاب به سه رکن اساسی دین و اخلاق، استقلال و کارایی دست یافته و بر این سه رکن اساسی استوار است.
وی با اشاره به اینکه ارتش اساس و رکن استقلال کشور است گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی با بهره گیری از جوانان نخبه این مرز و بوم و دست یابی به دانش بالای نظامی به هیچ عنوان مقابل دشمن کوتاه نمی آیند و نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش در دفاع مقدس کارایی خود را به جهانیان نشان دادند و با خون مطهرشان ارتش جمهوری اسلامی را در زمره مقتدرترین ارتش در منطقه در آوردند.
امام جمعه عجب شیر ضمن تقدیر از اقدامات و کمک رسانی های نیروهای مسلح در سیل اخیر این شهرستان افزود: این اقدام باردیگر نشان داد که ارتش ایران اسلامی ارتشی مردمی بوده و همواره در کنار مردم است.
وی همچنین به اوضاع روستاهای سیل زده شهرستان عجب شیر اشاره کرد و افزود: بیشترین خسارات در این حادثه به روستای چنار و روستاهای دیزج، خانیان و روستای اوریدر وارد شده که خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای امدادی و خدماتی، هم اکنون برخی از نیازهای اولیه تامین شده و اوضاع در حال عادی شدن است.
مراسم رژه نیروهای مسلح در عجب شیر با حضور جمعی از مسئولان محلی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و یگان های نمونه این نیروها برگزار شد.
در این مراسم یگان های نمونه زرهی، پیاده نظام، موتوری و خودرویی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی این شهرستان از مقابل جایگاه ویژه رژه رفته و با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.