به گزارش ایرنا، سیدحسین میرشفیع روز یکشنبه در جریان بازدید از وضعیت راه‌های ارتباطی مناطق سیل‌زده‌ آذربایجان‌شرقی، اظهارکرد: طبق برآورد اولیه، میزان خسارت سیل در راه‌های ارتباطی استان، معادل 70 میلیارد ریال است اما بعد از بررسی‌های لازم، میزان دقیق خسارت اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از پل های شهرستان هشترود در اثر طغیان رودخانه تخریب شده است، گفت: برای بازسازی و تعمیر ابنیه فنی و همچنین منازل تخریب شده پس از جمع‌بندی سازمان مدیریت بحران تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم‌ اظهارکرد: خسارت جدی به راه‌های اصلی استان آذربایجان شرقی وارد نشده‌، ولی برخی راه‌های روستایی آسیب دیده ‌است.
داود کشاورزیان با اشاره به آسیب دیدن پل آذرشهر، گفت: پایه‌های اصلی پل شکسته و تیم کارشناسی در حال بررسی هستند و بعد از تامین اعتبار بلافاصله نسبت به ترمیم آن اقدام می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی هم اعلام کرد: راه ارتباطی 12 شهرستان در این خسارت‌های جزئی و کلی دیده که بیشتر این خسارات در پل‌ها و همچنین بدنه‌ راه‌های ارتباطی است.
توحید اخلاقی اضافه کرد: بر اساس برآورد اولیه، 27 دستگاه پل در جریان سیل خسارت دیده و همچنین در بدنه‌ جاده‌ها نیز خسارت شامل آب شستگی خاکریز و شستشوی شانه‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: از نخستین ساعات هشدار و با توجه به اطلاعیه هواشناسی استان، کارکنان اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد مدیریت بحران از روز چهارشنبه در وضعیت آماده باش هستند.
اخلاقی با اشاره به استقرار 70 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین و 12 دستگاه ماشین‌آلات سبک در مسیرهای شهرستان های سیل زده گفت: به دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، هیاتی متشکل از رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی و همچنین هیاتی از شرکت ساخت و توسعه‌ زیربناهای حمل و نقل کشور از شب گذشته در استان حضور یافته و در جلسه‌ مدیریت بحران استان شرکت کردند.
سیل ناشی از بارش شدید و مداوم باران در 2 روز گذشته موجب خسارت دیدن تاسیسات آب و برق و گاز همچنین ابنیه و راه ها و اراضی کشاورزی تعدادی از شهرستان های آذربایجان شرقی شد و جان تعدادی از مردم شهرستان های آذرشهر و عجب شیر را گرفت.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.