به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان روز شنبه ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان این حادثه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها و عدم رعایت نکات ایمنی، موجب بروز این حادثه شده است.
وی با بیان اینکه دولت خود را مکلف به بازسازی خانه های آسیب دیده و کمک به مردم می داند افزود: براثر بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل، تعدادی از خانه های روستایی در روستاهای عجب شیر و آذرشهر تخریب شده و یا آسیب دیده و دولت برای جبران خسارات مادی این حادثه در کنار مردم خواهد بود.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد عدم لایروبی رودخانه ها و طغیان آنها گفت: اگر رودخانه ها لایروبی نمی شدند میزان خسارات وارده چندین برابر می شد.
چیت چیان همچنین به نقش 2 سد قلعه چای و علویان مراغه در پیشگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر در منطقه اشاره کرد و افزود: این 2 سد جلوی طغیان بیشتر رودخانه ها را گرفته و از وارد شدن خسارات بیشتر به پایین دست سدها کاستند.
وی همچنین به ورود سامانه بارشی دیگر به این منطقه از فردا یکشنبه اشاره کرد و از مردم خواست در مواقع طغیان رودخانه ها، به مناطق امن بروند و از تجمع در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
روستای چنار مراغه با 1200 نفر جمعیت شامل حدود 300 خانوار است که بیشترین آسیب را از سیل دیده و 20 تن از اهالی این روستا مفقود شده که تاکنون جسد 18 تن از آنها پیدا شده است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند** انتشار دهنده:محمد رستگار
3077/7485/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.