اسماعیل نجار روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان عجب شیر، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه های روستایی در روستای چنار در حریم رودخانه و در معرض خطر سیلاب قرار دارند و از این رو 200 میلیون ریال تسهیلات مسکن و 50 میلیون ریال نیز وام تعمیرات برای جابجایی این خانه ها از سوی دولت اختصاص می یابد.
وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع حوداث غیرمترقبه از جمله سیل و از بین رفتن خانه های روستایی، ادامه داد: هرگونه ساخت و ساز در حریم رودخانه ها با توجه به خطرات موجود ممنوع بوده و خانه های موجود در این مناطق نیز باید جابجا شود.
وی با اشاره به روند امدادرسانی به مناطق سیل زده عجب شیر اضافه کرد: در روستای چنار این شهرستان 21 نفر بر اثر طغیان رودخانه و سیلاب مفقود شده اند که تا زمان حاضر اجساد 18 نفر کشف شده است.
وی گفت: هم اکنون نیز تلاش گروه های امداد و نجات برای یافتن اجساد افراد مفقود شده در این شهرستان ادامه دارد.
نجار با اشاره به حضور وزیر نیرو در این شهرستان برای بازدید از مناطق سیل زده افزود: حضور وی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری برای بررسی مشکلات این مناطق بوده و از مناطق سیل زده عجب شیر و آذرشهر از نزدیک بازدید خواهد کرد.
وی ادامه داد: عامل اصلی بروز سیل در عجب شیر، وضعیت نامناسب پل روستای چنار بوده از این رو در نشست امشب که با حضور وزیر نیرو به عنوان نماینده دولت در خصوص مناطق سیل زده برگزار می شود، اعتبارات ویژه ای برای ساخت پل جدید و دیوار حائل رودخانه در این روستا مصوب خواهد شد.
شهرستان عجب ‌شیر دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های دیزجرود غربی و خضرلو و بخش قلعه‌چای شامل دهستان ‌های دیزجرود شرقی و کوهستان و 2 نقطه شهری به نام‌ های عجب‌شیر و جوان قلعه و 49 آبادی است.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند** انتشار: محمد عزیزی راد
3077/7485/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.