به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید شهاب‌ الدین حسینی روز چهارشنبه در مسجد جامع عجب‌ شیر در جمع معتکفان حاضر در این محل اظهار کرد: اعتکاف، کلاس فشرده خودسازی است و در حقیقت مراسم اعتکاف فرصتی ‌است تا انسان به وسیله راز و نیاز و عبادت، به پروردگار خویش نزدیک تر شود.
وی با اشاره به اینکه انسان با خلوت ‌گزینی و دوری از علاقه ‌مندی ‌ها و مشغله‌ های روزمره بهتر می ‌تواند به خدای خود نزدیک‌ تر شود، گفت: در مراسم اعتکاف انسان فرصت این را پیدا می ‌کند تا به کسی که باید، توجه کند.
وی درباره مزایای اعتکاف خاطرنشان کرد: اعتکاف به عنوان عبادتی مستقل فرصت خوبی را ایجاد می ‌کند و صرف ماندن در مسجد عبادت محسوب می ‌شود پس می ‌توان نتیجه گرفت که این مراسم حسن و ثواب فراوانی دارد.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه هدف اصلی اعتکاف خودشناسی و خداشناسی است تصریح کرد: اگر خروجی این 3 روز انسانیت باشد، یعنی به نتیجه اصلی و مطلوب رسیده ‌ایم زیرا اعتکاف زمینه‌ ای ایجاد می ‌کند تا انسان درباره فلسفه خلقت خویش بیشتر اندیشیده و به نتایجی برسد.
وی تاکید کرد: طبق فرموده حضرت علی ‌ابن ابیطالب (ع) 'هرکس خودش را پیدا کند همه ‌چیز را پیدا کرده است' پس افراد باید در ایام مبارک اعتکاف سعی کنند حقایق دورافتاده پیرامون خویش را پیدا کنند که در واقع توفیق الهی نیز از اینجا آغاز می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 300 آیه از قرآن به‌ طور مستقیم از فضائل حضرت علی (ع) صحبت کرده است گفت: اینکه ما در قرآن می‌ خوانیم حضرت علی جان پیامبر (ص) است، کافی است تا به شخصیت والای ایشان پی ببریم.
حجت‌الاسلام حسینی مدال افتخار تمام انبیا و ائمه را عبودیت دانست و تشریح کرد: انسان اگر بنده پروردگار خود باشد می ‌تواند در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.