به گزارش ایرنا، علی‌اصغر عبا‌س‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صادرات کالا از مبادی گمرکی استان در سال 95 نسبت به سال 94 از نظر وزنی 10 درصد و از نظر ارزش 25 صدم درصد افزایش یافته است.
وی عمده اقلام صادراتی از طریق مبادی کمرگی استان را شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد به ارزش 283 میلیون دلار، میوه و پوست مرکبات به ارزش 171 میلیون دلار، فرآورده های غلات، آرد و نشاسته به ارزش 77 میلیون دلار، ماشین آلات و وسائل مکانیکی اجزا و قطعات آنها به ارزش 70 میلیون دلار و شکلات و شیرینی به ارزش 60 میلیون دلار برشمرد.
وی گفت: این کالاها به بیش از106 کشور از جمله عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، اسپانیا، بلغارستان، پاکستان، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان صادر شده است.
عباس زاده همچنین گفت: در سال گذشته 565 هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و 209 میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان وارد کشور شده است.
وی اعلام کرد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 8 درصد و از نظر ارزش 13 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی عمده کالاهای وارداتی از طریق مبادی گمرکی استان را شامل ماشین آلات و وسائل مکانیکی اجزا و قطعات آنها به ارزش 224 میلیون دلار، توتون و تنباکو به ارزش 204 میلیون دلار، چوپ و اشیا چوبی و زغال چوب به ارزش 125 میلیون دلار، کاغذ و مقوا به ارزش 59 میلیون دلار، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد به ارزش 52 میلیون دلار عنوان کرد.
عباس‌زاده گفت: این کالاها از 64 کشور از جمله ترکیه، چین، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، جمهوری کره، ارمنستان، ژاپن، لهستان، گرجستان پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.
وی درآمد وصولی گمرک‌های استان در 12 ماهه سال گذشته را 7 هزار و 546 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال 94 از افزایش 23 درصدی برخوردار است.
آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.