به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال هر یک از دستگاه‌های استان باید برای خود بودجه‌نویسی جداگانه تدوین کنند، اظهار داشت: ادارات ما در استان نباید منتظر ابلاغیه‌های مالی تهران باشند و باید تنها بخشی از درآمدها را برای بودجه تهران قرار داد و بقیه درآمدها را از سایر محل‌های اجازه داده شده در قانون بودجه تأمین کنند.

وی با بیان اینکه اخیراً بیش از 250 میلیارد اموال استانداری در استان شناسایی و به استانداری بازگشته است، افزود: اماکنی داشتیم که قبلاً مشخص نبوده متعلق به استانداری است ولی به تازگی شناسایی شد، نمونه آن کارخانه‌ای متعلق به استانداری بود  ولی درآمد و ملک آن در اختیار اغیار بوده و مورد غفلت قرار گرفته بود، لذا تمامی نهادها باید ظرفیت‌های مغفول خود را شناسایی کرده و مورد استفاده قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی، گفت: دیگر محلی که برای کسب درآمد از محل قانون بودجه به ادارات اجازه داده شده، واگذاری اموال مازاد و تبدیل به احسن است که نهادها باید به این سمت حرکت کنند.

وی استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه 96 و برنامه ششم را مورد تاکید قرار داد و گفت: از سال 84 تا 91 شهرداری تبریز 4500 میلیارد تومان بودجه محقق شده بود ولی در سه سال گذشته شهرداری تبریز 8500 میلیارد درآمد داشته که باید این‌چنین از ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد درآمد استفاده کرد.

جبارزاده با اشاره به اینکه مقدمه تولید و اشتغال، فراغت بال دستگاه‌ها از درآمد و هزینه است، تصریح کرد: باید با بودجه نویسی در هر دستگاه، منابع مالی و درآمدی جدید با دریافت مجوز از شورای برنامه ریزی استان تأمین شود تا سال 96 را به سالی بی دغدغه برای نهادهای اجرایی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در 4 سال اخیر بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: این در حالی است که کمتر از 4 هزار میلیارد تومان بودجه دریافت کرده‌ایم که این نشان از استفاده مدیران ارشد استان از سایر ظرفیت‌های قانونی درآمدی استان است که باید همه نهادها به این سمت حرکت کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609090
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.