فرماندار و رئیس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان تبریز اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام کاندیداها در فضای مجازی مصداق نقض قانون است و این مسئله توسط هیئت‎های اجرایی پیگیری می‌شود.
رحیم شهرتی فر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: استفاده از ظرفیت مجازی توسط یک کاندیدا باید مطابق با قانون باشد، چرا که در ذهن مردم نیز این پرسش را ایجاد می‌کند که شخصی که خود نقض قانون می‌کند آیا صلاحیت حضور در کرسی نمایندگی مردم در شوراها را دارد؟
وی اضافه کرد: در روزهای اخیر برخی سایت‌ها، سیستم رای‌گیری و نظرسنجی در خصوص داوطلبان شوراهای شهر را نیز ایجاد کرده بودند که تذکر لازم را به آن‌ها دادیم.
وی اضافه کرد: از روز 17 فروردین ماه سال جاری بررسی تایید  صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا در هیئت‌های اجرایی در ساعت‌های متمادی آغاز شده و تا روز  24، فرورودین ماه ادامه خواهد داشت. 
وی با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت های تبلیغاتی در فضاهای مجاری و حقیقی ممنوع و غیر قانونی است، یادآور شد: طبق ماده 90 و 61 آئین نامه انتخابات مهلت قانونی برای تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ 21 تا 27 اردیبهشت ماه تعیین شده و هر گونه فعالیت تبلیغاتی خارج از این مهلت تخلف آشکار انتخاباتی محسوب شده و با متخلفان برخورد می شود.
وی همچنین در خصوص  ایجاد، تشکیل و اعلام ائتلاف های خودساخته انتخاباتی نیز هشدار داد و گفت:  از نظر قانونی تشکیل ائتلاف‌ها فقط در موعد تبلیغات انتخاباتی و به دو شکل ایجاد می‌شود؛ یا تشکل‌ها و احزاب سیاسی دارای مجوز فعالیت با هم ائتلاف کرده و کاندیداهای خود را معرفی می‌کنند و یا تعدادی از کاندیداها با هم توافق کرده و ائتلاف کنند که در هر دو شکل نیز باید صورتجلسه این ائتلاف به فرمانداری‌ها  ارسال شوند.
شهرتی فر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:  تا به امروز، در حوزه شهری شهرستان تبریز ، 8 نفر از داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انصراف دادند. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.