به گزارش خبرگزاری تسنیم از کلیبر، رسول خدابخش صبح امروز در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: شهرستان کلیبر با وسعت 2 هزار و 72 کیلومترمربع و دارای 243 روستا، 7 دهستان و دو بخش مرکزی و آبش احمد است.

وی با اشاره به اینکه کل محورهای مواصلاتی شهرستان کلیبر 984 کیلومتر است، افزود: از مجموع کل راه‌های شهرستان، 127 کیلومتر بین‌شهری و 857 کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی است و تنها 272 کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالته بوده و 585 کیلومتر راه خاکی و نیاز به زیرسازی است.

فرماندار شهرستان کلیبر ادامه داد: کلیبر به دلیل واقع‌شدن در منطقه کوهستانی، نگهداری راه‌های روستایی در فصل زمستان بسیار سخت بوده و محور آینالو به‌کلیبر نیازمند راهداری است.

خدابخش بابیان اینکه به لحاظ برف‌گیر بودن منطقه و ماشین‌آلات فرسوده نمی‌توانیم تمامی راه‌های بین‌شهری و روستایی پوشش دهیم، گفت: یکی از خواسته‌های ما احداث جاده 5 کیلومتری محور قلعه درسی – کلیبر بوده که امیدواریم به دلیل گردشگری بودن منطقه و کاهش ترافیک درون‌شهری این خواسته مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای احداث پل در بیش از 40 روستای کلیبر نیاز به 50 تا صد میلیون تومان اعتبار دارد، اظهار کرد: گردنه پیغام کلیبر یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز این شهرستان بوده که متأسفانه سالانه شاهد تلفاتی جانی متعددی هستیم و اکثر خودروها به دلیل خروج از مسیر در این گردنه سبب فوتی نیز می‌شود.

فرماندار شهرستان کلیبر با اشاره به اینکه هیچ‌یک از جاده‌های بین‌شهری شهرستان کلیبر راه اصلی نیست و متأسفانه حتی راه ترانزیتی نداریم، خاطرنشان کرد: کلیبر اصلی‌ترین منطقه گردشگری آذربایجان شرقی بوده در حالی که این شهرستان حتی راه اصلی نیز ندارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608272
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.