سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از تکمیل  ۶۳درصد از ظرفیت اماکن اقامتی آذربایجان‌شرقی از آغاز تعطیلات نوروز ۹۶ خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، فرشاد رستمی گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین، ۱۷۹ هزار و ۷۵۱ نفر، در مراکز اقامتی و اسکان استان، اقامت داشته‌اند.
رستمی خاطرنشان کرد: ثبت آمار اقامتی مسافران نوروزی استان از طریق ثبت روزانه توسط مراکز رسمی اقامتی استان انجام می‌پذیرد و آمار اقامت مسافرانی که بصورت اقامت در خانه اقوام و آشنایاناست، در دست نیست.
سرپرست معاونت گردشگری استان در خصوص افزایش ظرفیت های اقامتی استان گفت: براساس تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام گرفته در مهر ماه سال ۹۵ از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان اقدامات لازم انجام گرفته تا ظرفیت مراکز اقامتی تحت نظارت اداره کل استان افزایش یابد.
رستمی با اشاره به میزان بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی گفت:  از آغاز تعطیلات نوروزی تا ۱۰ فروردین از اماکن تاریخی و موزه‌های استان  ۱۷۹ هزار و ۱۷۸ مورد بازدید انجام گرفته است و مجموعاً یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۱۰ نفر بازدید از کلیه جاذبه‌های استان اعم از تاریخی، طبیعی، تفریحی و مصنوع استان انجام شده است.
وی در پایان به رشد ۱۵ درصدی تردد جاده ای استان اشاره کرد و گفت: بنا به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، آمار تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان،از آغاز سال جدید تا به امروز، ۹ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۵۳۹ خودرو بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.