سلمان خدادادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه صلاحیت داوطلبان با جدیت بررسی خواهد شد، افزود: شوراها به عنوان پارلمان محلی نماد واقعی مردم سالاری دینی هستند که مردم از این طریق می توانند در مدیریت شهرها و روستاهای خود نقش آفرین باشند که بر این اساس صلاحیت آنها باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرد.
وی، مدت زمان اعلام نهایی استعلام نامزدها از مراجع چهارگانه شامل قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال به هیات های اجرایی را 16 فروردین ماه اعلام و اظهار کرد: 17 فروردین رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی آغاز خواهد شد.
خدادادی گفت: طبق جدول زمان بندی انتخابات شوراها، نتایج بررسی هیات های اجرایی روز 24 فروردین به هیات های نظارت اعلام خواهد شد که این مهم از 25 الی30 فروردین ماه صورت می گیرد و اول اردیبهشت ماه نتایج به هیات های اجرایی اعلام می شود.
وی ادامه داد: طبق قانون انتخابات، سوم لغایت ششم اردیبهشت داوطلبان معترض به رد صلاحیت ها، می توانند به هیات عالی نظارت استان مراجعه کنند و هیات عالی نظارت استان از هفتم اردیبهشت به مدت ده روز به شکایت داوطلبان رسیدگی خواهد کرد و در نهایت اسامی داوطلبان از تاریخ 18 تا 20 اردیبهشت ماه توسط فرمانداران تهیه و منتشر می شود.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبلیغ و تخریب نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی در بررسی صلاحیت ها موثر است، یادآور شد: گروه ها، کانال ها و افراد فعال در فضای مجازی تنها مجاز به زمینه سازی در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند و تبلیغات برای یک نامزد خاص و یا تخریب نامزد دیگر غیرقانونی بوده و باید از چنین اقداماتی خودداری شود.
به گزارش ایرنا، 13 هزار و 936 نفر در آذربایجان شرقی برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی نام نویسی کرده اند که از این تعداد دو هزار و 428 نفر در حوزه شهری و یازده هزار و 508 نفر در حوزه روستایی می باشد.
انتخابات شوراهای اسلامی در یکهزار و 973 روستا و 62 شهر آذربایجان شرقی برگزار می شود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت برگزار می شود.
آذربایجان شرقی بیش از سه میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.