حجت الاسلام فریدون مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های ویژه سال نو در قالب این طرح از امروز بیست و هشتم اسفندماه در آستان مقدس امامزادگان سیدابراهیم (ع) و سید محمد (ع) این شهرستان آغاز و تا 15 فروردین 96 ادامه می یابد.
وی ادامه داد: اجرای این طرح در راستای ترویج فرهنگ و سنت های اصیل اسلامی در برگزاری آیین های سال جدید در جوار این اماکن مقدس و متبرکه انجام می شود.
وی اضافه کرد: برنامه تحویل سال نو در قالب این طرح فرهنگی نیز با حضور امامان جمعه، روحانیان، خانواده شهدا، اقشار مختلف جامعه و قاریان ممتاز و نیز زائران نوروزی با قرائت قرآن، اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و دعای تحویل سال سی ام اسفند در این بقاع متبرکه اجرا می شود.
وی گفت: پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب از طریق رسانه های جمعی در امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله برنامه های تحویل سال نو در قالب طرح ارامش بهاری در این امکن مقدس است.
حجت الاسلام مطهری افزود: عطرافشانی و گلباران آستان مقدس امامزادگان از سوی هیات امنا و خادمان و تهیه هفت سین قرآنی در این اماکن متبرکه از جمله برنامه های فرهنگی و مذهبی در لحظه تحویل سال نو است.
وی ادامه داد: برگزاری نماز جماعت، ایجاد دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری با موضوع فرهنگی و مذهبی و راه اندازی غرفه کتاب و محصولات فرهنگی از برنامه ها فرهنگی در قالب این طرح است.
وی با اشاره به جایگاه فرهنگی و مذهبی امامزادگان و بقاع متبرکه در جامعه اضافه کرد: این اماکن مقدس از ظرفیت های بالایی برای تبدیل شدن به مراکز فرهنگی و گردشگری دینی برخوردارند.
آستان مقدس امامزاده سیدابراهیم (ع) و سید محمد (ع) از اماکن مقدس مراغه بوده و همه ساله پذیرای زائران و گردشگران نوروزی از سراسر کشور است.
شهرستان مراغه دارای 667 موقوفه شامل 619 متصرفی، 47 غیرمتصرفی و یک هزار و 691 رقبه بوده و با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.