رئیس هیات بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی از حضور بازرسان انتخاباتی و سر بازرس‌ها در تمامی شعب اخذ رای خبر داد.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، یداله قاری‌زاده در جلسه‌ی هیأت بازرسی انتخابات در محل استانداری اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با رأی مردم پای کار آمده و تثبیت شده؛ بنابراین رأی مردم نیز حق الناس به شمار می‌آید.


وی افزود: وظیفه‌ی اصلی مسئولان، مجریان و ناظران انتخاباتی، حراست و پاسداری از رأی مردم بوده و بهترین وسیله‌ی امانتداری نیز ایمان و تقوای الهی است. 


وی با اشاره به وظایف هیأت بازرسی استان، عنوان کرد: این هیأت موظف است تا جرایم و تخلفات انتخاباتی را شناسایی کرده و به مقامات ذی‌ربط گزارش دهد.


قاری زاده تأکید کرد: جلسات هیأت بازرسی استان هر دو هفته یکبار در روز سه شنبه و راس ساعت 16 در محل استانداری برگزار می‌شود.


وی افزود: هیأت‌های بازرسی استانی نیز تشکیل شده و از تمامی 21 شهرستان استان بازدید به عمل آمده است.


وی تصریح کرد: همایشی نیز در راستای آموزش بازرسان در هیات های بازرسی و ابلاغ احکام کلی در مشهد برگزار شد و همچنین از طرف وزارت کشور نیز یک ویدیو کنفرانس با همین موضوع پخش شد.


رئیس هیات بازرسی استان با اشاره به ارکان هیأت بازرسی خاطرنشان کرد: ارکان این هیأت در وزارت کشور مستقر هستند و کنترل و بازرسی انتخابات در سطح استان از جمله وظایف آن می‌باشد.


وی گفت: تذکر به عوامل اجرایی استان در صورت مشاهده‌ی تخلف و همچنین شناسایی اعضای واجد شرایط عضویت در هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها و بررسی صلاحیت افراد معرفی شده به عنوان بازرس و سر بازرس در شعب اخذ رأی در زمره‌ی وظایف هیات نظارت بر انتخابات قرار دارد.


قاری‌زاده تصریح کرد: پس از هیأت‌های بازرس ویژه، هیأت بازرسان انتخابات استان و شهرستان، هیات بازرسی شعب اخذ رای قرار دارند و هیات استان شامل پنج نفر و متشکل از رئیس، دبیر و سه نفر عضو است.


وی عنوان کرد: ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها و کمک و پشتیبانی به شعب انتخاباتی شهرستان‌ها، پایش تخلفات و گزارش آن و پیگیری حسن اجرای انتخابات نیز از جمله وظایف این هیأت به شمار می‌آید.


قاری‌زاده بیان کرد: احکام اعضای هیأت‌های شهرستان و سر بازرسان از طریق رئیس هیأت بازرسان و توسط سامانه‌ی جامع انتخابات صادر خواهد شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.