به گزارش ایرنا، صادق نجفی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح ساماندهی مجموعه فرهنگی هنری مقبره الشعرای تبریز خاطرنشان کرد: مقبره‌الشعرا به عنوان یک مجموعه‌ کامل فرهنگی هدفگذاری شده و بزودی به سال‌ها بلاتکلیفی و نابسامانی این محدوده تاریخی پایان داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح باید با حفظ شاخص‌های کیفی و اصول صرفه‌جویی اجرا شود، اظهارکرد: روند اجرایی این طرح با توجه به بهبود وضعیت آب و‌هوا با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
شهردار تبریز بر لزوم بهره‌گیری از مصالح و صنایع بومی استان در این طرح تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های خاص صنایع ساختمانی در استان، محتوای اجرایی طرح باید در مرحله نخست تولیدات بومی را پشتیبانی کند و در سایر بخش های تجهیزاتی نیز تلفیقی از کیفی‌ترین مواد و مصالح باشد.
نجفی، مجموعه مقبره‌الشعرا را مزیت مهم فرهنگی تبریز توصیف و اضافه کرد: با پیشرفت شایانی که 2 طرح مقبره الشعرا و مرکز همایش های بین‌المللی تبریز به موازات هم دارند، در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد 2 زیرساخت ارزشمند در شمال و شرق تبریز خواهیم بود.
طرح توسعه مقبره الشعرای تبریز شامل ساخت گالری فرهنگی هنری به متراژ یکهزار و 438 متر مربع، آمفی تئاتر به متراژ 2 هزار و 140 متر مربع و کتابخانه تخصصی به متراژ 2 هزار و 44 متر و سایر تاسیسات به طول 400 متر است.
مقبره الشعرا آرامگاه 320 شاعر و عارف نامی کشور از جمله شهریار شیرین سخن، خاقانی شروانی، اسدی طوسی و قطران تبریزی است که در جوار امامزاده سید حمزه در محله قدیمی سرخاب واقع شده است.
مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرا که شاعرانی از کشورهای مختلف منطقه از یکهزار سال پیش در آن سکونت داشتند ابتدا به حضیره الشعرا (مکان اقامت شاعران) شهرت داشت که با دفن آنان به مقبره الشعرا تغییر نام داد.
موزه قاجار از طریق ایجاد پیاده راه به مقبره الشعرا متصل می شود.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.