به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمدرضا زمردیان افزود: کمپین «از خودمان شروع کنیم» با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همراهی پلیس راهور تهران بزرگ در راستای آموزش های همگانی و فرهنگ سازی در حوزه رفتارهای ترافیکی در 15 نقطه پر تردد شهر و پنج ایستگاه مترو به مدت 10 روز برنامه اجرا خواهد کرد.
وی اظهار کرد: فعالیت این کمپین با اجرای تئاترهای خیابانی از چهارشنبه 18 اسفند ماه آغاز شده و تا ٢٨ اسفند ماه ادامه خواهد یافت.
زمردیان هدف از برگزای این برنامه فرهنگی- هنری را نشان دادن رفتارهای اشتباه ترافیکی شهروندان و ترویج الگوهای صحیح رفتاری ذکر کرد و گفت: رویکرد اصلی این تئاترها موضوعاتی چون حریم عابر پیاده، رفتار صحیح عابر، راننده و موتور سیکلت سوار در قبال خط سفید، روش صحیح پارک، جلوگیری از پارک دوبله و فرهنگ صحیح استفاده از حمل و نقل عمومی است.
به گفته وی یادآوری رفتارهای صحیح در استفاده از حمل و نقل عمومی مانند توجه به حریم شخصی افراد، روش صحیح سوار و پیاده شدن از مترو و اتوبوس، رعایت حق تقدم معلولان، سالخوردگان و کودکان از جمله مفاهیمی است که در اجرای تئاترها در مترو مورد توجه قرار خواهد گرفت.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: پژوهش ها نشان می دهد، ارتقای فرهنگ و رفتارهای ترافیکی از سوی شهروندان 25 تا 30 درصد در کاهش زمان سفر و میزان ترافیک تاثیرگذار است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.