به گزارش ایرنا، یوسف سرافراز روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان عجب شیر افزود: برق رسانی به این روستا ها با 80 میلیارد ریال اعتبار انجام می شود.
وی اضافه کرد: نبود راه دسترسی مناسب و صعب العبور بودن راه های روستایی، یکی از عمده ترین دلایل نبود برق در این روستاهاست اما با این وجود برق رسانی به این روستاها نیز در استان آغاز شده است.
وی با بیان شهرستان عجب شیر از پایدارترین شبکه ‌های توزیع برق در استان برخوردار است تصریح کرد: میانگین استاندارد مصرف برق برای روشنایی معابر در حدود 2.5 درصد در کشور است که این رقم در این شهرستان دو برابر میانگین کشورری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عزم جدی و انقلابی در امر صرفه جویی انرژی لازم است افزود: متاسفانه چهار برابر برخی کشورها جهان انرژی مصرف می کنیم به طوریکه هزینه مصرف انرژی در ایران با کشور چین برابری می کند لذا فرهنگ سازی و باور به اصل صرفه جویی اصلی ترین راه جلوگیری از اتلاف انرژی است.
سرافرازهمچنین اظهار کرد: پیش بینی های لازم برای ایام تعطیلات نوروز و هم ایام انتخابات انجام شده که خللی در روند برگزاری انتخابات بوجود نیاید و تمامی نیروهای امدادی برق درآماده باش کامل به سر می برند.
فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه تاکید کرد: فرمانداری برای رشد و پیشرفت شهرستان و جذب سرمایه گذاران، هرگونه آمادگی را دارد و در این ارتباط از تمام ظرفیت های منطقه برای تسهیل و جذب سرمایه گذاران استفاده خواهد کرد.
سید شمس الدین مراثی با اشاره به تصمیم یک شرکت سرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه تولید انرژی نو و پاک در این شهرستان افزود: ما از همه سرمایه گذاران در این شهرستان حمایت می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان عجب شیر داری شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی است که 19 واحد صنعتی در آنها فعالند و 18واحد صنعتی نیز برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک ها معرفی شده اند.
مراثی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، رفع مشکل واحدهای تولیدی در اولویت بوده و باید حل شود گفت: پیگیری مسائل و مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان از اهم برنامه های فرمانداری است.
وی به ظرفیت های سرمایه گذاری در شهرستان عجب شیر اشاره کرد و افزود: در شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی خضرلو عجب شیر 520 نفر مشغول کار هستند و این حمایت از صنعت در این شهرستان را ضروری تر می کند.
امام جمعه عجب شیر نیز در این جلسه از مدیران ادارات شهرستان خواست تا نسبت به مسئولیتی که بر عهده گرفته اند مسئول باشند و در امور محول شده امانتدار باشند.
حجت الاسلام محمود شربیانی بیان کرد: مدیر جامعه اسلامی، امانتداری است که از خیانت کردن به مردم دوری می کند ، او همواره باید مراقب باشد که در زمره منافقین قرار نگرفته و به گونه ای رفتار کند که نامش در صف امانتداران ثبت شود.
وی گفت : خداوند متعال بارها در قرآن کریم انسان ها را به امانتداری سفارش کرده و مهمترین اصل امانتداری این است که مسئولیت و مدیریت جامعه اسلامی به اهل آن یعنی افراد امین سپرده شود.
امام جمعه عجب شیرتأکید کرد: مدیریت، کسب نان و نوا نیست، بلکه امانتی بر گردن مدیران است و اگر خلاف چنین تفکری وجود داشته باشد، خیانت محسوب می شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.