مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: ارایه‌ی خدمات مضاعف به بیماران خاص باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار حسن استوار آذر در نشست کمیته‌ی بیماری‌های خاص در استانداری اظهار کرد: طی جلسه‌ای که در باشگاه نهاد ریاست جمهوری در 13 دی ماه سال جاری با حضور مسئولان استانداری برگزار شد، تصمیماتی به منظور بهبود خدمات به بیماران خاص اتخاذ شد.
وی افزود: پیشگیری از بیماری تالاسمی با جامع شناسی بهداشتی، تخصیص یک سوم بودجه‌‍ی مجلس جهت خرید فاکتور برای 7500 نفر هموفیلی در کشور، بررسی مشکلات بازنشستگی و بیمه‌ی این بیماران از جمله رویکردهای مورد توجه در این جلسه بود.
وی با بیان اینکه حدود 6500 بیمار ام اسی در کشور وجود دارند، عنوان کرد: استفاده از کیسه‌های کلوستمی برای سرطانی‌ها و بررسی مشکلات بیماران ام اسی، بیماری ای بی و نهایتا تلاش در راستای کاهش فقر اقتصادی و سو تغذیه بیماران خاص در راس امور برای ارایه ی خدمات قرار دارد.
استوار آذر تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس، چهار سفر در خصوص آشنایی با مشکلات بیماران خاص انجام داده و بنیاد امور بیماری‌های خاص نیز باید افرادی را به عنوان نماینده به مجلس جهت پیگیری معرفی کنند.
وی بیان کرد: کارگاه ها و بسته های آموزشی و داروها با نازل ترین قیمت، بسته‌ی جامع سلامت، بیمه بیکاری و بازنشستگی در زمره‌ی خدمات ارایه شده به بیماران خاص قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: مشکل اشتغال بعد از پیوند و اسکان بیماران نارسایی کلیوی که اکثرا بی بضاعت هستند و همچنین از کارافتادگی بیماران کلیوی نیز از جمله مشکلات این بیماران است که باید در سدد چاره اندیشی فوری برآمد.
استوار آذر با اشاره به مشکلات کانون هموفیلی استان گفت: عدم وجود محل دایمی و داروی کافی به دلیل بدهی سازمان‌های بیمه‌گر و لزوم تخصیص وام قرض الحسنه از مشکلات این کانون می‌باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.