امین امینیان روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با بیان اینکه در موضوع مبارزه با مواد مخدر بیشتر در حوزه مواد صنعتی و شیمیایی درگیر هستیم، افزود: مبارزه با این نوع مواد مخدر فقط مختص مسیرهای خاص و نقاط مرزی نیست چرا که ساخت این مواد در خانه ها نیز ممکن است و اگر مبارزه قاطعی در این خصوص انجام نشود هر خانه به حوزه عرضه مواد تبدیل می شود.
وی اظهار کرد: باید در حوزه پیشگیری، تقاضا برای مصرف این مواد کاهش یابد تا عرضه نیز کاهش یابد.
امینیان ادامه داد: سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر در چند سال اخیر رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که برای موفقیت در این حوزه نیز باید از طریق آموزش به کل جامعه آگاهی داده شود.
وی افزود: باید کل افراد جامعه درگیر این موضوع شوند و هر فرد به عنوان یک عامل بازدارنده و عامل کاهش مصرف مواد مخدر عمل کند.
امینیان به آسیب شناسی در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مناطق آلوده شهرستان شناسایی شده و نیازمند رصد مستمر می باشد.
به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی خداآفرین نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد این نیرو، گفت: در شش ماهه دوم امسال در بخش منجوان این شهرستان 51درصد، در بخش مرکزی 23درصد و در بخش گرمادوز نیز کشفیات قابل توجهی از مواد مخدر انجام شده است.
سرهنگ ابراهیم مکارمی با بیان اینکه قرص ال.اس.دی، قویترین ماده توهم زاست که بیشتر دانشجویان از آن استفاده می کنند، افزود: عوارض جسمی، روانی و شخصیتی و عوارض اجتماعی از جمله پیامدهای ناشی از مصرف مواد مخدر است.
وی، آزادی بی حد و اندازه جوانان، رفاه بی حد، تبعیض و محدود کردن بی حد فرزندان، کمبود محبت یا فقر در خانواده ها را از جمله عوامل گرایش به مواد مخدر نام برد.
مکارمی، شناسایی روستاهای آلوده به مواد مخدر، شناسایی و پلمپ اصنافی که فعالیت غیرمجاز دارند، برخورد با کشت انواع مواد مخدر، برخورد با فروشندگان مواد مخدر خرد و کلان و جمع آوری معتادان متجاهر را از برنامه های آتی فرماندهی انتظامی این شهرستان عنوان کرد.
شهرستان خداآفرین با آب و هوای معتدل خزری در سواحل رود مرزی ارس با مساحت یکهزار و 525 کیلومترمربع در 240 کیلومتری شهر تبریز واقع است.
این شهرستان 35 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** انتشار دهنده:محمد رستگار
/3038/7468/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.