رئیس دانشگاه تبریز گفت: یکی از بسترهای توسعه مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد موضوع اعتماد سازی است که اطلاع رسانی در مورد عملکردها و وظایف این سازمان می‌تواند در جلب مشارکت بیشتر و اعتماد سازی موثر و کار‌ساز باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی در خصوص اعتماد سازی سازمان کمیته امداد، ادامه داد: باید جشن‌ها و برنامه‌های کمیته امداد با سازمان‌های دیگر متفاوت باشد و هیچ گونه اسرافی حتی در زندگی کارکنان و مدیران این نهاد دیده نشود تا مردم به آنها اعتماد کنند؛البته باید گفت که تاکنون نیز چنین بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر منابع کمیته امداد از راه کمک های مردم و اعتماد آنان تامین می‌شود تا بودجه دولتی، اظهار کرد: کمیته امداد آذربایجان‌شرقی نیز در این خصوص خوب عمل کرده است و می تواند با تصمیم گیری و برنامه‌های جدید بهتر از وضعیت فعلی باشد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به موقع می‌تواند در رفع شبهات و شفاف سازی بسیاری از موضوعات نقش موثری ایفا کند، افزود: آنچه مهم است رفتار صادقانه، شفاف و بی‌پرده با مردم است که می تواند بسیاری از ابهامات را برطرف کند. البته مردم امروز آگاه هستند و اطلاع رسانی باید به شیوه‌های علمی انجام شود تا بوی تبلیغات به خود نگیرد و به عزت و کرامت کمک گیرنده لطمه نزند.

پور‌محمدی در مورد نظارت دستگاه‌های حسابرسی بر فعالیت ها و هزینه کرد اعتبارات کمیته امداد، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود، لازم است تا حسابرسی و نظارت بر فعالیت‌های کمیته امداد با دقت و نظارت بیشتری انجام شود تا ابهامی در مورد عملکرد مالی این نهاد در افکار عمومی ایجاد نشود.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه روحانیون، معلمان و گروه‌های مرجع نقش کلیدی و محوری در ترویج روحیه نو‌ع‌دوستی و فرهنگ انفاق و نیکوکاری دارند، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مساجد توسط مبلغان دینی و ائمه جماعات نقش بسزایی در مشارکت حداکثری مردم در جشن نیکوکاری دارد.

وی اظهار کرد: اگر مشکلات و نیازهای محرومان به مردم بیان گردد و از ظرفیت روحانیون، معلمان، هنرمندان، گروههای مرجع و معتمد جامعه کمک گرفته شود، اثرات آن بیشتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در قرار دادن مساجد به عنوان محوریت برگزاری جشن نیکوکاری به دلیل ویژگی های ارزشی و مذهبی که دارند ارزشمند و اثرگذار است،گفت: تعامل بیشتر مساجد و مراکز نیکوکاری محلات با ستاد مرکزی جشن نیکوکاری در افزایش مشارکت های مردمی و جلب کمک خیران اهیت ویژه ای دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.