به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی جایگاه زنان در اسناد و قوانین کلان جمهوری اسلامی در دانشگاه ایلام اظهار کرد: تا پیش از انقلاب وزیر زن و سازمان زنان وجود داشت اما مناسبتی با عرف جامعه نداشت و تاثیرگذار هم نبود.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، کسانی همچون شهید بهشتی و آیت اله هاشمی رفسنجانی حضور زنان در جامعه را پایه ریزی کردند و در زمینه شخصیت دادن به زنان حرکت های موثری داشتند.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی زنان را برای سهم گرفتن از توسعه فعال کرده است، یادآور شد: آمار بالای دانشجویان دختر نشان می دهد که زنان خود نیز تشخیص داده اند، وارد کار شوند.
مروارید تاکید کرد: در حال حاضر شرایط مانند گذشته نیست که مردان برای در اختیار گرفتن پست های مدیریتی در اولویت باشند بلکه به توانمندی ها نگاه می شود و زنان توانمند نیز براحتی پذیرش می شود.
وی با بیان اینکه حضور زنان در پست های مدیریتی در این استان به آرامی اما محکم پیش می رود، گفت: این حق زنان است و چیزی نیست که بگوییم مردان به آنها اعطا کرده اند.
استاندار ایلام اضافه کرد: زنان با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت جامعه را تشکیل می دهند در انتخابات نقش مهمی دارند و آرای آنها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و این تمرینی برای کارهای بزرگتر است.
مروارید ابراز امیدواری کرد روزی عدالت در حق زنان رعایت شود و آنها بتوانند با حفظ ضوابط اسلامی و شرعی به حقوق خود برسند.
رئیس دانشگاه ایلام نیز در این کارگاه آموزشی گفت: فعالیت زنان در جامعه نیازمند یک تغییر نگرش است و جامعه باید از نگاه درجه دومی به زنان عدول کند.
محمد علی اکبری اضافه کرد: با این وجود تغییر نگرش خود زنان و آمادگی برای ایفای نقش اول بودن بسیار با اهمیت است و به این منظور شرایط فرهنگی جامعه و همچنین روحیات زنان نیز باید تغییر کند.
وی یادآور شد: تحقق فرهنگ برابری و استفاده از ظرفیت زنان نیازمند تلاش و نهادینه کردن این فرهنگ در حوزه های مختلف سیاست، مذهب، اجتماع، فرهنگ و سیستم اداری است.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.