رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «در نظریه امام خمینی(ره) مردم در همه شئون کشور محور قرار داشتند» گفت: امروز در فضای غبارآلودی که گاه به خاطر اختلاف نظرهای سیاسی ایجاد می‌شود حقایق انقلاب نادیده گرفته می‌شود که ظلم به انقلاب بزرگی است که جهان اسلام را تکان داد.

به گزارش جماران، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس با تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد:  امام خمینی(ره) در سال 57 با ورود خود به ایران تحولی ایجاد کرد که بزرگترین تحول بود، حکومت دیکتاتوری وابسته شاه از هم پاشیده شد، حکومتی که مهمترین امتیاز خود را نمایندگی ژاندارمی آمریکا در منطقه می‌دانست. به میزانی که در مقابل قدرت‌های بزرگ خاضع بود، در مقابل ملت گستاخ و دیکتاتور ظاهر می‌شد.

وی افزود: فساد از هر نوع سر تا پای حکومت شاه را در بر گرفته بود، جز چند شهر که به آبادانی آن می‌پرداخت بقیه کشور را رها کرده بود، طراحی  امام خمینی(ره) واژگونی همه این مناسبات بود. در تئوری امام خمینی(ره) اساس کار حکومت بر تفکر اسلامی و حکمرانی واقعی مردم قرار داشت لذا در ساماندهی شکل حکومت آن را جمهوری اسلامی نامید تا این دو رکن همیشه در نظر گرفته شود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در نظریه امام خمینی(ره) مردم در همه شئون کشور محور قرار داشتند. چه در سیاست، چه در اقتصاد و یا فرهنگ همه نهادهای حکومتی مستقیم و یا با واسطه با رای مردم مستقر گردیدند.

رئیس مجلس همچنین اظهار کرد: مجلس که عصاره اراده ملت است در رأس امور قرار گرفت، قوه مجریه بخشی مستقیم و بخشی با واسطه مجلس با اراده مردم انتخاب می‌شوند و رهبری که بالاترین مقام حکومت است با رای مجلس خبرگان انتخاب می‌شود که اعضای آن توسط مردم مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در نگاه امام خمینی(ره) استقلال در همه وجوه آن عامل عزت ملی معرفی گردید، چه استقلال فرهنگی،‌ سیاسی و اقتصادی به این جهت در مقابل شرق و غرب ایستاد و شعار نه شرقی نه غربی را محور دیپلماسی نظام قرار داد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: گرچه این سیاست به مذاق هیچ کدام از اقطاب قدرت جهانی خوش نیامد و دست به دست هم دادند و جنگ صدام را بر ما تحمیل کردند، اما با سرافکندگی قدرت‌ها مجبور شدند جنگ را خاتمه بدهند چون فهمیدند ملت ایران با راهنمایی‌های امام خمینی(ره) ملت عزت‌مند است و دست از مبارزه بر نمی‌دارد.

منبع: ایسنا

ادامه دارد...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.