به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز چهارشنبه در نشست کمیته توسعه اقتصاد دانش بنیان و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل های برجسته تبریز در عرصه اقتصادی و تولیدی، گفت: بسیاری از شرکت های بزرگ این شهر قابلیت کسب عنوان دانش بنیانی را دارند و این مهم نباید مورد غفلت واقع شود.
وی اظهار کرد: انتظار داریم خانه صنعت و سازمان صنعت، معدن و تجارت تبریز به صورت جدی به حوزه دانش بنیان ورود پیدا کرده و نسبت به تشویق و ترغیب این شرکت ها به کسب عنوان دانش بنیانی و تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان تلاش بیشتری کنند.
جهانگیری با انتقاد از وضعیت آذربایجان شرقی در تعداد شرکت های دانش بنیان، افزود: وجود شرکت های مادر تخصصی قابلیت مهمی است که اگر بتوانیم این شرکت ها را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهیم، می توانیم از تسهیلات دولتی در این حوزه استفاده کنیم و این مهم باعث توسعه فنی و تخصصی این شرکت ها می شود.
وی ، فعالیت در حوزه دانش بنیان را فعالیتی مستمر و ادامه دار دانست و گفت: معتقدیم شرکت هایی دانش بنیان هستند که به صورت مستمر در این بخش فعالیت می کنند و در صورتی که شرکتی تنها در موضوعی خاص و در برهه زمانی محدود اقدام به تولید محصول دانش بنیان می کند دیگر نخواهد توانست این امتیاز را داشته باشد.
جهانگیری، خواستار احصاء اطلاعات دقیق شرکت های دانش بنیان استان شد و گفت: برای برنامه ریزی دقیق باید اطلاعات دقیق و به روزی در خصوص این شرکت ها داشته باشیم، از این رو انتظار داریم جلسات اقتصاد دانش بنیان در سازمان ها و نهاد های مرتبط به صورت مستمر برگزار شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهده: محمد عزیزی راد
3038/518

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.