به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در هشتمین همایش ملی سیره علوی با بیان اینکه این همایش هر ساله با رویکرد شعار سال برگزار می شود، افزود: سیره امام علی(ع) در تمام ابعاد به خصوص در بعد اقتصادی الگو بوده و به دنبال اقتصادی هستیم که بتواند پیشرفت و رشد اقتصادی پایدار را به ارمغان آورد.
وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی نیازمند به عمل است و به همین دلیل مقام معظم رهبری مساله اقدام و عمل را به شعار سال اضافه کردند.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه استمداد از روح بلند امام علی(ع) در موفقیت هر کار موثر است گفت: می توانیم با حفظ استقلال و هویت اسلامی اقتصاد پایدار داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای باور به توانمندی های علمی جوانان، استعدادهای داخلی و مشارکت مردم برای پیشرفت و سازندگی است افزود: تحقق اعتقاد به اقتصاد مقاومتی با دو نگاه یکی توکل و ایمان به خدا و دیگری مشارکت و دخالت مردم و سپردن امور به مردم میسر می شود.
امام جمعه خرم آباد همچنین گفت: مدیریت و تدبیر نیکو از مهم ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی بوده و بسیاری از سرمایه ها به دلیل سوء مدیریت هدر رفته و چه اندک سرمایه های با حسن تدبیر مدیریت تبدیل به اشتغال تولید شده اند.
وی بیان کرد: آسیبی که به واسطه تحریم ها به کشور وارد شد کمتر از آسیبی بوده که به دلیل سوء مدیریت به کشور وارد شده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: هدف از برگزاری این همایش الگوگرفتن از تمام ابعاد زندگی امام علی (ع) است چراکه ابعاد زندگی ایشان برای بشریت سرمشق است.
همایش ملی سیره علوی روز چهارشنبه با حضور آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خرم آباد آغاز بکار کرد.
124 مقاله به دبیرخانه این همایش ملی از سراسر کشور ارسال شده که از این تعداد 98 مقاله از نظر علمی پذیرفته شده و از بین آنها 20 مقاله برای ارایه درهمایش انتخاب شده است.
/6060/7274/3210
خبرنگار: مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.