به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از مدیریت مناسب بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: در سایه وحدت و همدلی مسئولان امر با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، هیچ مشکل خاصی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: این استان به دلیل شرایط خاص همچون نرخ بالای مهاجرت و شرایط آب و هوایی می‌توانست یکی از مناطق پرخطر استان از نظر آلودگی به کرونا باشد اما خوشبختانه این بیماری به خوبی در استان مدیریت شده است.

بهبودی‌های استان بالاتر از میانگین کشوری

پورمحمدی، میزان فوتی و بستری‌ها را در استان رو به کاهش دانسته و گفت: طبق آمار، ۸۲ درصد از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته‌اند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره‌ای به اقدامات استان در زمینه تأمین نیازهای بهداشتی و ضدعفونی در استان گفت: آذربایجان شرقی توانسته علاوه بر تأمین نیازهای خود، نیازهای برخی از استان‌های دیگر را در زمینه تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی تأمین کند.

صدور ۶۴ مجوز تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی در استان

وی با اشاره به موقعیت مرزی استان، از ورود مواد اولیه برای تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی نیز خبر داده و گفت: بسیاری از واحدهای های تولیدی استان خط تولید خود را برای تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی تغییر داده و در این مدت ۶۴ مجوز تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی در استان صادر شده است.

پورمحمدی از همکاری ویژه نهادهای علمی استان برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: با همکاری کمیته علمی، تاکنون ده‌ها محصول فناورانه برای مقابله با کرونا در استان تولید شده و ۱۰۰ طرح پژوهشی نیز در این خصوص اجرا شده یا در حال اجرا است.

وی همچنین با اشاره به اظهار خرسندی مقام معظم رهبری از عملکرد مسئولان امر در زمینه مقابله با بیماری کرونا گفت: اظهار خرسندی ایشان غرورآفرین و روحیه بخش بوده و خستگی را از تن مسئولان خارج کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.