عادل کاظمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت ولتاژ شبکه در سطح شرکت، به سه منطقه‌ سبز(قابل قبول)، زرد و قرمز(غیر قابل قبول) تقسیم‌بندی شد و خوشبختانه بیش از ۹۶ درصد مشترکان از ولتاژ استاندارد برخوردار بودند و ۲ درصد در منطقه‌ی زرد و تنها ۲ درصد در منطقه‌ی قرمز قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه مشترکان برق تبریز در بخش فشار ضعیف و ۲۲۰ ولت در منطقه‌ی شمال‌غرب و حتی شرکت‌های توزیع برق کشور، از نظر ولتاژ در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارند، افزود: این روند بر اساس گزارش‌های دریافتی ماهانه‌ سال گذشته، در نتیجه‌ اصلاح شبکه و اصلاح بخش غیراستاندارد ولتاژ مشترکان روند کاهشی داشت و امسال هم تلاش داریم بخش‌های غیراستاندارد ولتاژ را اصلاح کرده و به جایی برسیم که ۱۰۰ درصد مشترکان، از ولتاژ استاندارد برخوردار باشند.

کاظمی همچنین با اشاره به ابلاغ طرح چاوش به منظور پایش، کنترل و بهبود وضعیت ولتاژ مشترکان و افزایش رضایتمندی مشترکان از سوی شرکت توانیرگفت: برق تبریز، در شاخص طرح چاوش در بین شرکت‌های توزیع منطقه ۲ و در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرد.

وی اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای بهبود وضعیت ولتاژ مشترکان به‌صورت منسجم انجام داده و در این راستا اقدام به شناسایی مناطق دارای افت ولتاژ کرده که پس از شناسایی نسبت به رفع افت ولتاژ آن‌ها اقدام کرده است.

کاظمی با بیان اینکه در رابطه با طرح چاوش (طرح اصلاح وضعیت ولتاژ مشترکان) در سال ۹۸ شرکت توزیع برق تبریز اقدام به ساخت ۳۷ دستگاه پست توزیع و جابجایی ۱۲۴ دستگاه ترانس پربار و کم‌بار کرده است، بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، درصد مشترکان دارای ولتاژ استاندارد از میزان ۹۳ درصد در ابتدای سال ۹۸ به بالای ۹۶درصد در پایان سال ۹۸ افزایش پیدا کرد و شرکت توزیع نیروی برق تبریز در شاخص طرح چاوش در بین شرکت‌های منطقه ۲ و در سطح کشور رتبه‌ برتر را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح چاوش، باید کنتورهای دیجیتال به طور حتم قرائت شوند تا علاوه بر ضبط کارکرد انرژی، اطلاعات دیگری همچون ولتاژ نیز مشخص شود، ‌اکنون ۵۴ درصد از مشترکان برق تبریز، به کنتور دیجیتال مجهز هستند و ظرفیت بزرگی برای انتقال مشخصات نوسان ولتاژ این مشترکان فراهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.