منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت تامین گاز نیروگاه‌های اصفهان برای جلوگیری از مصرف سوخت آلاینده مازوت در آنها، باید تمام صنایع و بخش های دیگر نیز در این زمینه صرفه جویی کنند.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز بر ضرورت کاهش روشنایی در بوستان‌ها، معابر، واحدهای اداری، صنعتی، اصناف و مساجد و استفاده از لامپ‌های کم مصرف و استفاده از نور خورشید تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: به دستگاه‌های اجرایی بخشنامه رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد) ابلاغ شده و بر همین اساس روشن کردن وسایل گرمایشی نیم ساعت قبل از آغاز کار اداری و خاموش کردن آن یک ساعت پیش از پایان کار اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی و برقی در روزهای تعطیل و استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد، ساماندهی موتورخانه و رفع نقص سیستم‌ها برای کنترل آلودگی هوا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اولویت نخست برای شرگت گاز در ماه‌های سرد سال، مشترکان خانگی هستند و صرفه‌جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی در مصرف گاز روزانه در استان به گازرسانی مستمر به نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین مناطق شمال کشور، کمک بزرگی می‌کند.

شیشه‌فروش با بیان‌اینکه هر سال ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف می‌شود،  متوسط مصرف گاز روزانه در این خطه را ۵۷ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک در استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند.

سالانه حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی توسط شرکت گاز استان اصفهان توزیع می‌شود که بعد از تهران، رتبه دوم کشوری را دارد.

چند نکته برای استفاده بهینه از گاز طبیعی
پوشیدن لباس مناسب زمستانی در منزل و کم کردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، رعایت کردن دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌هایی که در طول روز از آنها استفاده نمی‌شود از راه‌های بهینه‌سازی مصرف گاز در فصل سرماست.
برای گرم کردن خانه و محل کار باید از بخاری‌های استاندارد استفاده شود.

بررسی وضعیت تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی و همچنین کنترل دوره‌ای سیستم‌های خروجی و تبادل هوا و اکسیژن و دودکش نیز از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرد.
روشن کردن وسایل گرمایشی یک‌ ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک‌ ساعت پیش از پایان وقت اداری از دیگر موارد مهم است.
هم اکنون ۹۳.۶ درصد از جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردارند که شامل ۹۷ درصد از جمعیت شهری و ۸۲ درصد از جمعیت روستایی است.

مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان اعلام کرد که دمای استان از امروز(سه‌شنبه) تا روز پنجشنبه هفته جاری بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.