هادی بدری روز چهارشنبه در بازدید از فعالیت تیم موتوری واکنش سریع آتش نشانی مستقر در بازار با اشاره به هویت و ثبت تاریخی بازار جهانی تبریز، افزود: ایمنی و پیشگیری از سوانح در بازار تبریز صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی مردم این کهن شهر است.

وی اظهار داشت: بر این اساس آتش نشانی تبریز همچنان گشت پیاده روزانه آتش نشانان را برقرار و گشت موتوری ویژه نیز در ایام ماه مبارک رمضان برقرار شده که در طول ساعات ۲۱:۳۰ تا ۷ صبح در داخل بازار تبریز در حال آماده باش به سر می برند.

بدری با یادآوری وقوع آتش سوزی بازار تبریز در اردیبهشت سال قبل که منجر به خسارت زیاد به کالبد بازار تاریخی تبریز و اصناف و کسبه سرای «ایکی قاپیلی» شد، گفت: بی احتیاطی و سهل انگاری همچنان پس از عدم رعایت استانداردهای ایمنی به ویژه در سیم کشی ها، عمده ترین دلیل سوانح و آتش سوزی هاست.

وی ادامه داد: در سال های گذشته اقدامات چهارجانبه آموزشی، عملیاتی، پیشگیری و اطلاع رسانی در راستای حفظ آثار تاریخی بازار و سرمایه های اصناف با نصب شیرهای هیدرانت، جعبه های تجهیزات آتش نشانی، آموزش های چهره به چهره بازاریان و اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

بدری از اصناف و کسبه بازار بزرگ تبریز درخواست کرد رعایت اصول ایمنی در سیم کشی جریان برق را مورد بازبینی و بررسی قرار دهند.

به گفته وی هنوز پس از گذشت یک سال از آتش سوزی سرای «ایکی قاپیلی» قسمتی از این بازار در حال مرمت بوده و بوی خاکستر حریق سال ۹۸ از بازار تبریز رخت نبسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.