علیار راستگو روز دوشنبه در گفت و گوی خبری، تعداد شهرستان های سفید آذربایجان شرقی را هفت مورد شامل بستان آباد، جلفا، چارایماق، عجب شیر، ملکان، آذرشهر و هریس اعلام و اضافه کرد: طبق هماهنگی های انجام شده نمازهای جماعت در این شهرستان ها می‌تواند با هماهنگی ائمه جماعت و شورای سیاستگذاری استان دایر شود.

وی درباره برنامه ستاد کرونای استان برای پیگیری برگزاری نمازهای جمعه، اظهار داشت: طبق گزارش‌هایی که طی چند روز آینده تهیه و در اختیار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گذاشته می‌شود، در این خصوص نیز تصمیم گیری خواهد شد.

راستگو با اشاره به تصمیم گیری برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در روزهای آتی، گفت: در خصوص این شب‌های پرفیض نیز باید متناسب با وضعیت شهرها و محلات مختلف تصمیم‌گیری شود که این نیز منوط به همکاری مردم است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز و آزاد نیز باید تصمیم گیری شود، گفت: برپایی چنین مراسم هایی در داخل مساجد نیز گردش هوا باید به خوبی برقرار شده و مسجد از تهویه مناسبی برخوردار باشد و فاصله و موارد بهداشتی نیز به دقت رعایت شودـ

راستگو ادامه داد: آغاز فعالیت حسینیه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بلامانع بوده و اولین شرط آن این است که در طول دو هفته اخیر میانگین تعداد مبتلایان در آن منطقه یک نفر باشد و آمار هفته دوم نسبت به هفته اول افزایش پیدا نکند.

وی با تاکید بر اینکه سفید ماندن وضعیت شهرستان‌ها مشروط به رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است، یادآور شد: سفید بودن وضعیت به هیچ عنوان پایدار نبوده و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم می‌تواند وضعیت را بلافاصله تغییر داده و منجر به تعطیلی و بازتاب‌های منفی آن شود.

راستگو در مورد آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز، گفت: غیر از مقطع دکترا، کلاس‌های سایر مقاطع دانشگاهی به صورت آنلاین و مجازی برگزار شده و در مورد مدارس نیز فعلا" تا ۲۶ اردیبهشت این مراکز تعطیل بوده و هیچ گونه تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

به گفته وی تصمیم برای بازگشایی مدارس توسط ستاد ملی کرونا و بعد از ۲۶ اردیبهشت ماه گرفته می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از این استان به عنوان صاحب بالاترین آمار بهبودی بیماران کرونایی یاد کرد و گفت: آمارهای مربوطه بیش از ۸۰ درصد را نشان می دهد که چنین آماری در هیچ یک از استان های ایران ثبت نشده است.

راستگو  با بیان اینکه در زمینه تامین مواد ضدعفونی کننده در سطح استان به حالت اشباع رسیده‌ایم، ادامه داد: هم اکنون مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.