به گزارش خبرنگار مهر، صادق میکائیلی، امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرند با بیان اینکه در زمینه لایروبی رودخانه‌ها اقدام خوبی در سطح شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: با این وجود، نیاز است در زمینه رفع تصرفات غیرقانونی در مسیر رودخانه‌ها اقداماتی انجام شود تا در مواقع بحران دچار مشکل نشویم.

معاون عمرانی فرماندار ویژه مرند خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی برای فرهنگ سازی در بین مردم و آماده سازی جامعه برای پیشگیری از بحران‌ها بهره برد.

وی با اشاره به ضرورت معرفی محل تخلیه نخاله‌ها در شهرستان تاکید کرد: در صورت تخلف و عدم توجه به تذکرات، انجام اقدامات برخوردی و قهری نیز از طریق ادارات مربوطه لازم است.

شهردار مرند هم در ادامه جلسه از وجود حدود ۶ کیلومتر رودخانه در داخل شهر خبر داد و گفت: با وجود مشکلات شهرستان در زمینه تأمین زیرساخت‌ها و ماشین آلات، عملیات لایروبی در تمامی رودخانه‌ها در طول سال گذشته انجام شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

حسین کاوه افزود: در زمینه اسکان اضطراری نیز با همکاری ادارات مختلف، سالن‌های ورزشی، مدارس، مساجد و پارک‌ها را آماده کرده ایم تا در زمان ضرورت مورد استفاده قرار گیرند.

موارد بستری کرونا در مرند کاهش پیدا کرده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان مرند هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه کرونا در این شهرستان هنوز تمام نشده است، گفت: تفکر و رویکرد ما در راستای مقابله با ویروس کرونا این است که مردم خودشان با رعایت فاصله اجتماعی از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

صمد طاهری یکی از نقاط قوت نظام سلامت را غربالگری دانست و اظهار داشت: ما از طریق غربالگری توانستیم حدود ۹۰ درصد افراد مبتلا را شناسایی کنیم و اکنون موارد بستری در شهرستان کاهش یافته است.

همچنین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرند گفت: در راستای جلوگیری از وقوع سیل، نزدیک ۴۰۰ پروژه سدسازی در شهرستان اجرا شده است.

علی اصغر عادلی نیک با اشاره به اینکه دلیل وقوع سیل بیشتر به خاطر نبود پوشش گیاهی در مراتع بالادست است، افزود: ما برای جلوگیری از بهره برداری بیش از حد مجاز از مراتع، صدور پروانه برای رعایت اصول فنی استفاده از مراتع برای دامداران را در سطح شهرستان در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1419668
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.